Заходи впливу Національного банку в липні місяці до фінансових установ

НБУ застосував заходи впливу до одного банку та п’яти небанківських фінансових установ
 

Національний банк України за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – ПВК/ФТ), а також вимог валютного законодавства у липні 2024 року застосував до одного банку та п’яти небанківських фінансових установ заходи впливу.

Заходи впливу, а саме штрафні санкції та письмові застереження, застосовано до банків та небанківських фінансових установ загалом стосовно порушення законодавства щодо запобігання та протидії:

  • частин першої та другої статті 7 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі – Закон про ПВК/ФТ) у частині неналежного виконання обов’язку банку застосовувати у своїй діяльності ризик-орієнтований підхід;
  • частини першої статті 8 Закону про ПВК/ФТ
    • у частині неналежного виконання установою обов’язку з урахуванням вимог законодавства оновлювати внутрішні документи з питань ПВК/ФТ;
    • у частині неналежного виконання установами обов’язку з урахуванням вимог законодавства та оцінки ризиків, притаманних їх діяльності, розробляти, впроваджувати та оновлювати внутрішні документи з питань ПВК/ФТ;
  • пункту 4 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ у частині нездійснення / неналежного виконання обов’язку щодо здійснення належної перевірки нових та існуючих клієнтів;
  • пункту 15 частини другої статті 8 Закону про ПВК/ФТ та пункту 41 розділу ІV Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90*(далі – Положення № 90). Порушення полягає в неналежному виконанні обов’язку подавати (оформлювати, засвідчувати) на запити Національного банку достовірну інформацію та/або документи (висновки, рішення тощо), копії документів або витяги з документів, що стосуються виконання банком вимог законодавства у сфері ПВК/ФТ та необхідні Національному банку для здійснення нагляду у сфері ПВК/ФТ, у тому числі для перевірки фактів порушень вимог законодавства у сфері ПВК/ФТ у строк, встановлений у відповідному запиті;
  • частини першої статті 15 Закону про ПВК/ФТ, що полягає в невиконанні установою обов’язку відмовитися від встановлення (підтримання) ділових відносин з клієнтом у разі подання клієнтом недостовірної інформації;
  • пункту 64 розділу IV Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19 травня 2020 року № 65* (далі – Положення № 65), у частині неналежного виконання банком обов’язку вживати заходів щодо виявлення критеріїв ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та/або фінансування розповсюдження зброї масового знищення, притаманних діловим відносинам із клієнтом;
  • пункту 22 додатка 1 до Положення № 65 у частині невнесення до анкет клієнтів інформації (даних) про їх місце проживання (перебування), отриманої(их) банком за результатами належної перевірки клієнтів, достовірність якої (яких) підтверджується наявними в банку відповідними документами (їх копіями), а також отриманої(их) від клієнтів;
  • пункту 23 додатка 1 до Положення № 65 у частині недоповнення анкети новими або уточненими даними протягом 10 робочих днів за результатами вжитих банком заходів щодо актуалізації даних про клієнта;
  • пунктів 82 та 83 розділу V Положення про здійснення установами фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 28 липня 2020 року № 107* (далі – Положення № 107). Порушення полягає в невиконанні обов’язку здійснювати постійний контроль за відповідністю відповідального працівника установи вимогам, установленим Законом про ПВК/ФТ та Положенням № 107;
  • пункту 4 додатка 14 до Положення № 107 у частині незабезпечення своєчасного виявлення індикаторів підозрілості фінансових операцій з метою оперативного виявлення підозрілих фінансових операцій (діяльності);
  • частини дев’ятої статті 11 Закону України "Про валюту і валютні операції" (далі – Закон про валюту), пункту 41 розділу ІV Положення № 90 у частині надання недостовірної інформації про валютні операції на запит Національного банку;
  • частини другої статті 6 Закону про валюту, підпункту 7 пункту 17 розділу IV Положення про структуру валютного ринку України, умови та порядок торгівлі іноземною валютою та банківськими металами на валютному ринку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року № 1(зі змінами), що полягає в неналежному виконанні установою обов’язку щодо визначення у внутрішніх документах про організацію роботи зі здійснення валютно-обмінних операцій опису порядку здійснення внутрішнього контролю за проведенням валютно-обмінних операцій;
  • частини другої статті 9 Закону про валюту, що полягає в здійсненні валютних операцій з надання фінансових платіжних послуг з транскордонних переказів валютних цінностей з України з рахунків, відкритих установою клієнтам-фізичним особам без наявності ліцензії Національного банку на здійснення таких валютних операцій.
  • пункту 6 розділу ІІ Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду, затверджених постановою Правління Національного банку України від 18 грудня 2018 року № 140* (далі – Правила № 140), що полягає в поданні до Національного банку звітності з питань ПВК/ФТ з порушенням порядку формування показників статистичної звітності;

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial