Кабмін пропонує РНБО заборонити експорт військової продукції до Південного Судану на півріччя

Зокрема, пропонується застосувати секторальні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) щодо Республіки Південний Судан
 
Кабінет Міністрів України Розпорядження від 05.12.2023 № 1115-р

1. У зв’язку з прийняттям Радою Безпеки Організації Об’єднаних Націй резолюцій від 13 липня 2018 р. № 2428, від 30 травня 2019 р. № 2471, від 29 травня 2020 р. № 2521, від 28 травня 2021 р. № 2577, від 26 травня 2022 р. № 2633 та від 30 травня 2023 р. № 2683 щодо Республіки Південний Судан, а також Радою Європейського Союзу рішення від 7 травня 2015 р. № 2015/740 (із змінами) та регламенту від 7 травня 2015 р. № 2015/735 (із змінами) стосовно Республіки Південний Судан, відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, відповідно до статті 5 Закону України “Про санкції”Закону України “Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання”Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” схвалити та внести в місячний строк на розгляд Ради національної безпеки і оборони України пропозиції щодо застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій):

1) заборонити до 31 травня 2024 р. пряме чи опосередковане постачання, продаж або передачу на територію Республіки Південний Судан з території України або через територію України чи громадянами України або з використанням морських суден під Державним Прапором України чи цивільних повітряних суден, внесених до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, товарів військового призначення та подвійного використання, а також організацію навчання та надання технічної допомоги, фінансової або іншої підтримки, пов’язаної з військовою діяльністю або з наданням, технічним обслуговуванням або застосуванням будь-яких товарів військового призначення та подвійного використання, у тому числі з наданням озброєного найманого персоналу незалежно від країни його походження.

Заходи, зазначені у цьому підпункті, не поширюються на:

    • постачання, продаж або передачу товарів військового призначення та подвійного використання, а також організацію навчання та надання допомоги для підтримки персоналу Організації Об’єднаних Націй, в тому числі з Місією Організації Об’єднаних Націй в Південному Судані (МООНПС) та Тимчасовими силами Організації Об’єднаних Націй із забезпечення безпеки в Аб’єй (ЮНІСФА), або для використання таким персоналом зазначених товарів військового призначення та подвійного використання;
    • постачання, продаж або передачу товарів військового призначення та подвійного використання, призначених виключно для використання в гуманітарних або захисних цілях, а також організацію навчання та надання відповідної технічної допомоги;
    • постачання, продаж або передачу захисного обладнання, включаючи бронежилети і шоломи, тимчасово ввезеного до Республіки Південний Судан виключно для використання персоналом Організації Об’єднаних Націй, представниками медіа та співробітниками гуманітарних організацій та організацій, до компетенції яких належать питання розвитку, та пов’язаним з ними персоналом;
    • постачання, продаж або передачу товарів військового призначення та подвійного використання, тимчасово ввезених до Республіки Південний Судан силами держави, яка вживає заходів відповідно до норм міжнародного права виключно і безпосередньо для забезпечення захисту та евакуації своїх громадян та осіб, за яких така держава несе консульську відповідальність в Республіці Південний Судан, за умови завчасного інформування Комітету Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй щодо Південного Судану (далі — Комітет);
    • постачання, продаж або передачу товарів військового призначення та подвійного використання, а також організацію технічного навчання та надання технічної допомоги для задоволення потреб Регіональної оперативної групи Африканського союзу або її підтримки виключно для проведення регіональних операцій проти угрупування “Армія опору Бога” за умови завчасного інформування Комітету;
    • постачання, продаж або передачу товарів військового призначення та подвійного використання, а також організацію технічного навчання та надання технічної допомоги виключно для виконання положень мирної угоди за умови завчасного схвалення Комітетом;
    • постачання, продаж або передачу інших товарів військового призначення та подвійного використання і надання допомоги або направлення персоналу за умови завчасного схвалення Комітетом.

Зазначене у цьому підпункті інформування Комітету або відповідний запит на схвалення Комітетом повинні містити усі необхідні відомості, у тому числі мету використання, кінцевого споживача, технічні характеристики та кількість товарів, які плануються до передачі, а також (за наявності) інформацію про постачальника, очікувану дату доставки, спосіб та маршрут транспортування;

2) з метою виявлення та запобігання постачанню товарів військового призначення здійснювати на території України, у тому числі в морських портах та аеропортах, відповідно до норм міжнародного права, зокрема морського права і відповідних міжнародних договорів щодо цивільної авіації, законодавства та встановлених повноважень:

    • у морських портах — догляд всіх вантажів, що переміщуються до Республіки Південний Судан, за наявності інформації, яка дає достатні підстави вважати, що вантаж містить предмети, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з підпунктом 1 цього пункту;
    • в аеропортах — догляд всіх вантажів, що переміщуються до Республіки Південний Судан, перед їх завантаженням на борт повітряного судна;

3) у разі виявлення предметів, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з підпунктом 1 цього пункту, вилучати та знищувати їх, зокрема шляхом утилізації, приведення до стану непридатності, зберігання на складі або передачі іншій державі, яка не є державою походження або призначення, з метою утилізації;

4) у разі проведення догляду, зазначеного у підпункті 2 цього пункту, оперативно надавати Комітетові через Міністерство закордонних справ початковий письмовий звіт із зазначенням, зокрема, підстав для проведення догляду, його результатів та виявлених предметів, постачання, продаж або передача яких заборонені згідно з підпунктом 1 цього пункту, та протягом 30 днів — остаточний письмовий звіт із зазначенням деталей догляду, вилучення, знищення і передачі таких предметів, а також опису предметів, інформації щодо їх походження та ймовірного пункту призначення, якщо така інформація не зазначена в початковому звіті.

2. Міністерству закордонних справ доводити до відома державних органів, до повноважень яких належать забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері, яка стосується застосування санкцій, та акціонерному товариству “Українська оборонна промисловість” інформацію про рішення Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй та Комітету щодо Республіки Південний Судан, необхідні для виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України.

3. Міністерству закордонних справ, Міністерству економіки, Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості, Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству оборони, Державній митній службі, Адміністрації Державної прикордонної служби, Державній службі експортного контролю, Державній авіаційній службі за участю Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Національного банку та акціонерного товариства “Українська оборонна промисловість” в межах компетенції забезпечити виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) і проведення моніторингу стану виконання зазначеного рішення та його ефективності.

Читайте також:

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial