Національний банк разом із надавачами платіжних послуг створює в Україні екосистему миттєвих платежів, що дасть бізнесу додаткову змогу приймати оплати швидко та з меншими витратами. Про це наголосив заступник Голови НБУ Олексій Шабан під час зустрічі Національного банку з представниками ритейл-асоціацій та торговельних мереж.
Що відомо про екосистему
«Ми хочемо, щоб українські ритейлери отримали доступ до такого сучасного інструменту приймання оплати, як миттєві платежі, які вже стали нормою в багатьох країнах світу. Це оптимізує витрати торговців, адже для миттєвих платежів не потрібен платіжний термінал, та пришвидшує оборотність коштів, які доступні торговцям буквально через кілька секунд», — зазначив він. Екосистема миттєвих платежів складається з правил їх виконання, технології, способів обміну реквізитами та єдиного досвіду користувача.
Що це дасть рітейлу
Завдяки цьому торговці отримуватимуть кошти на рахунок протягом 10 секунд, а в переважній більшості випадків — протягом 2 — 3 секунд, після ініціювання миттєвого платежу платником. Передавати реквізити можна, використовуючи QR-код, сформований за правилами НБУ, що матиме логотип національної грошової одиниці — гривні — та скануватиметься із платіжного застосунку будь-якого надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок користувача. Про це пише портал minfin.
Як працюватиме екосистема
Представники Національного банку розповіли, як торговцям організувати приймання оплати за допомогою екосистеми миттєвих платежів, представивши три можливі варіанти:
- «селф-еквайринг», що передбачає самостійну реалізацію процесу приймання оплати торговцем з використанням лише основних послуг від надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок такого торговця;
- «класичний еквайринг» — через надавача платіжних послуг, який обслуговує рахунок такого торговця, що гарантує комплексне рішення «під ключ»;
- за допомогою відкритого банкінгу — отримання послуг з ініціювання платежу та інформування торговця про статус миттєвого платежу від надавача нефінансової платіжної послуги з ініціювання платіжної операції (PISP).
Читайте також:






