7 серпня 2023 року Кабінет Міністрів України схвалив два законопроекти, і в цей же день вони були внесені на розгляд Верховної Ради України.
Йдеться про законопроект № 9586 «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про запобігання корупції» щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та законопроект №9587 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законодавчих актів щодо удосконалення порядку притягнення до відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».
Статтю 59 законопроекту № 9586 доповнити такими словами:
- …Відомості про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, також на підставі постанов Національного агентства, Національної поліції про накладення адміністративного стягнення, які набрали законної сили і надіслані для примусового виконання в порядку, визначеному Законом України «Про виконавче провадження». Не підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відомості про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, які сплатили штраф, передбачений постановою Національного агентства, Національної поліції про накладення адміністративного стягнення, протягом строків, визначених частиною першою статті 307 Кодексу України про адміністративне правопорушення…
- Строк зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, становить:
1) відомостей про притягнення до дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень – 1 рік;
2) відомостей про накладення адміністративного стягнення на фізичну особу за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення – 3 роки;
3) відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності фізичної особи за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень – до погашення або зняття судимості з особи, але не менше 5 років;
4) відомостей про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення – 5 років.
- Після завершення строків, визначених цієї частиною, відомості про особу в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, підлягають виключенню.
Що стосується законопроекту № 9587, то зміни стосуються:
- статтей Кодексу України про адміністративні правопорушення, тобто про штрафні санкції при порушенні порядку подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з достовірними відомостями, передбаченого частиною четвертою статті 45 Закону України "Про запобігання корупції". А також розподілення повноважень між державними органами щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення і інші правопорушення, що пов’язані з корупцією.
- статтей Кодексу адміністративного судочинства України, в питаннях надання повноважень місцевому загальному суду у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, приймати рішення про внесення відомостей про фізичну особу до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Отже, підсумуємо, вищезгадані законопроекти мають врегулювати питання щодо процедури внесення або виключення фізичних осіб до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; державних органів, що мають повноваження приймати ці рішення та строки зберігання відомостей в вищезгаданому реєстрі.
Читайте також:
- ДБР отримає новий статус у сфері боротьби з корупцією
- Уряд прийняв розроблену АРМА Стратегію повернення активів
Рада підтримала у першому читанні законопроект про відновлення е-декларування - Держфінмоніторинг: інформування про результати роботи за І півріччя 2023 року
- Автоматизація процесів фінансового моніторингу з сервісом Check√Lists FinAP™