НБУ: Продовжуємо говорити з ринком про нові умови фінмоніторингу

Питання, які роз’яснювали експерти Національного банку, стосувалися особливостей упровадження фінансового моніторингу в страховій компанії та побудови ефективної системи управління ризиками.
 

Відбулася чергова зустріч зі страховими компаніями. Питання, які роз’яснювали експерти Національного банку, стосувалися особливостей упровадження фінансового моніторингу в страховій компанії та побудови ефективної системи управління ризиками. Повідомляє НБУ на своїй сторінці в Facebook.

Національний банк звертає увагу на ключові підсумки діалогу, які варто занотувати страховикам:

  • Страхові компанії можуть оцінювати ризики більшості клієнтів за спрощеними методами, у тому числі на груповій основі. Це типові операції з придбання страхових послуг на більш-менш однакові та невеликі суми. Зазвичай, мова йде про роздрібні страхові продукти, які також оформлюються онлайн. Такі операції вважаються низькоризиковими. Закон дозволяє за відсутності підозр не проводити належну перевірку клієнта під час встановлення ділових відносин за окремими випадками та за умови, що загальний страховий платіж не перевищує 27 тис. грн.
  • У фокусі уваги фінмоніторингу страховика мають бути виявлення критеріїв ризику клієнтів та фінансові операції, які містять індикатори підозрілості. Чинне положення про фінмоніторинг Національного банку містить такі критерії ризику та індикатори підозрілості операцій. А кожен страховик має розробити власні алгоритми.
  • Національний банк рекомендує страховикам запровадити системи автоматизації процесів із фінмоніторингу.
  • Для проведення ідентифікації та верифікації клієнтів страховики можуть залучати своїх страхових агентів та посередників. Вони мають пройти відповідне навчання щодо підходів до ідентифікації та верифікації клієнтів.

Дистанційна верифікація – важлива складова для розвитку онлайн-страхування. Клієнти можуть скористатися різними інструментами для верифікації:

  • кваліфікованим електронним підписом (КЕП),
  • відеотрансляцією,
  • зчитуванням даних із ID документів,
  • даними з Бюро кредитних історій,
  • шерінгом е-паспорту через мобільний застосунок «Дія»,
  • системою BankID НБУ.

Під час діалогу представники компаній запропонували розробити єдині спрощені вимоги до верифікації клієнтів з урахуванням роботи тисяч страхових агентів, які щодня оформлюють паперові страхові угоди.

Ця пропозиція увійде до загального списку ідей та пропозицій, який ринок надасть Національному банку для пошуку спільного рішення, яке забезпечить ефективний та зручний процес фінансового моніторингу.

(фото з сайту pixabay)
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Read previous post:
Національний банк не підтримує створення єдиного реєстру банківських рахунків фізосіб та юросіб

Close