PEP (Реєстр національних публічних діячів (ПЕП))

 

Що таке PEP(ПЕП)?

PEP(ПЕП) це - термін, який використовується для опису осіб, які займають або займали високі посади в уряді або державних органах, а також їхніх родичів чи близьких асоційованих осіб. Ці особи можуть бути підвищеним ризиком з точки зору фінансових злочинів, таких як відмивання грошей, корупція і незаконне збагачення.

Термін "politically exposed person" означає "публічну особу" або "особу з публічними повноваженнями".

PEP охоплюють такі особи, як:

  • Політики: президенти, прем'єр-міністри, міністри, сенатори, депутати та інші особи, які займають публічні посади в уряді.
  • Вищі посадові особи: керівники державних підприємств, центральних банків, регуляторних органів та інших державних органів.
  • Судді: судді вищих судів, конституційні судді та інші судові посадовці.
  • Військові керівники: високопосадовці збройних сил та інших військових організацій.
  • Дипломати: посли, консули та інші представники дипломатичних місій.

Враховуючи свою публічну посаду або зв'язок з високими посадовими особами, PEP можуть бути підвищеним ризиком з точки зору фінансової корупції, відмивання грошей та інших незаконних діянь. Тому багато фінансових установ і компаній встановлюють особливі процедури для ідентифікації та перевірки клієнтів, які є PEP, з метою запобігання фінансовому шахрайству.

Встановлення факту належності до РЕР

Встановлення факту належності особи до категорії ПЕР зазвичай залежить від внутрішніх політик та процедур фінансових установ або організацій. Організації можуть мати власні критерії та методи перевірки клієнтів на предмет їхньої статусу ПЕП.

Нижче наведено загальний опис процесу встановлення факту належності до ПЕП:

  • Визначення категорій ПЕП: Фінансові установи та організації зазвичай визначають категорії осіб, які вважаються ПЕП. Ці категорії можуть включати високопосадових державних посадовців, політиків, вищих військових керівників, суддів тощо. Категорії можуть також охоплювати родичів або близьких асоційованих осіб.
  • Збір інформації: Фінансові установи зазвичай збирають інформацію про клієнтів під час процесу відкриття рахунку або надання фінансових послуг. Ця інформація може включати дані про посади, володіння компаніями, зв'язки з державними органами тощо.
  • Аналіз і перевірка інформації: Фінансові установи можуть проводити аналіз і перевірку наданої інформації. Це може включати перевірку публічних джерел, баз даних, а також співставлення наданої інформації зі списками ПЕП, що існують національними та міжнародними організаціями.
  • Додаткові перевірки: В деяких випадках, особливо коли існує високий ризик фінансового шахрайства або відмивання грошей, фінансові установи можуть проводити додаткові перевірки, такі як звернення до внутрішніх аналітичних відділів, спеціалізованих фірм з перевірки, або звернення до відповідних державних органів.
  • Зберігання та оновлення інформації: Фінансові установи зобов'язані зберігати інформацію про клієнтів, включаючи статус ПЕР, та оновлювати цю інформацію в разі змін у статусі або інших відповідних даних.

Реєстр публічних діячів: короткі та розширені профілі

Для отримання короткої інформації про публічних діячів ви можете шукати їхні біографічні дані, політичні досягнення та вплив на світову арену. Використовуйте надійні джерела, такі як офіційні веб-сайти урядів, парламентів, міжнародних організацій або надійні новинні портали.

WEB-сервіс CheckLists FinAP™ - це інструмент для перевірки та уточнення інформації про клієнта, поглибленого вивчення клієнта і оцінки ризиків з метою подальшого проведення аналізу відповідності наявній інформації фінансовим операціям та фінансовому стану клієнта, для виконання інших завдань і обов’язків, покладених на суб’єктів первинного фінансового моніторингу згідно вимог Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.

WEB-сервіс CheckLists FinAP™ - забезпечує також перевірку клієнтів щодо їх наявності чи відсутності у санкційних списках РНБО України, а також достовірність отриманих від них документів на основі реєстрів недійсних документів. За допомогою нашого WEB-сервісу завжди можна провести належну перевірку клієнта.

Сервіс містить інформацію, яка постійно оновлюється та доповнюється, про осіб, які відповідно до українського законодавства, належать до публічних, в тому числі іноземних діячів, а також інформацію про осіб, які відносяться до публічних діячів у відповідності до локальних законів тієї чи іншої країни.

Як довго РЕР зберігають свій статус?

Тривалість, протягом якої публічні діячі вважаються "політично впливовими особами" (PEP), може різнитися в залежності від законодавства країни та конкретних правил, установлених фінансовими установами. Вимоги щодо збереження статусу ПЕП також можуть варіюватися від організації до організації.

В Україні: Згідно зі Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, статус ПЕП зберігається протягом трьох років після закінчення особі публічної посади. Однак, цей строк може змінюватися залежно від законодавчих змін.

У світі: Тривалість збереження статусу ПЕП в різних країнах може варіюватися. Деякі країни можуть встановлювати аналогічний строк, як в Україні, і тримати особу в категорії ПЕР протягом певного періоду після закінчення посади. Інші країни можуть мати власні правила та терміни, які визначають тривалість статусу ПЕП.

Важливо відзначити, що визнання особи як ПЕП і тривалість збереження цього статусу можуть регулюватися не тільки законодавством, але й внутрішніми політиками та правилами фінансових установ або організацій. Тому рекомендується звернутися до конкретного законодавства та політик для отримання точної інформації щодо тривалості збереження статусу ПЕП у певній країні або установі.

Можливості реєстру публічних осіб

Реєстр публічних осіб є важливим інструментом для забезпечення прозорості та протидії корупції. Він надає можливість доступу до інформації про публічних діячів, їхні статуси, посади та фінансові інтереси. Ось кілька можливостей, які надає реєстр публічних осіб:

  • Прозорість: Реєстр публічних осіб дозволяє громадськості відстежувати та перевіряти інформацію про публічних діячів, зокрема їхні посади, декларації про доходи, майно та інші фінансові інтереси. Це сприяє прозорості управління та допомагає запобігти можливим випадкам корупції або конфлікту інтересів.
  • Перевірка і контроль: Громадськість, ЗМІ та інші зацікавлені сторони можуть використовувати реєстр публічних осіб для перевірки і контролю за діями публічних діячів. Це дозволяє збільшити відповідальність та покращити ефективність державного управління.
  • Виявлення конфлікту інтересів: Реєстр публічних осіб допомагає виявити можливі випадки конфлікту інтересів, коли публічний діяч використовує свою посаду або владу для особистої вигоди. Шляхом перевірки декларацій та фінансових інтересів можна виявити неправомірні дії або потенційні конфлікти інтересів.
  • Дослідження та аналіз: Реєстр публічних осіб надає можливості для досліджень та аналізу діяльності публічних дія ч використовує свою посаду або владу для особистої вигоди. Шляхом перевірки декларацій та фінансових інтересів можна виявити неправомірні дії або потенційні конфлікти інтересів.
  • Дослідження та аналіз: Реєстр публічних осіб надає можливості для досліджень та аналізу діяльності публічних діячів. Це дозволяє проводити статистичний аналіз, виявляти тенденції та здійснювати оцінку впливу публічних діячів на суспільство.
  • Захист від корупції: Реєстр публічних осіб сприяє боротьбі з корупцією шляхом забезпечення прозорості, перевірки та контролю за діями публічних діячів. Він може служити інструментом для виявлення та запобігання корупційним схемам.

Зазначимо, що можливості реєстру публічних осіб можуть різнитися в залежності від країни та законодавства. Деякі країни можуть мати більш розвинені та доступні реєстри, тоді як інші можуть мати обмежену функціональність або обмежений доступ до інформації.

Встановити приналежність особи до PEP та отримати вичерпну інформацію про публічних осіб з посиланнями на її джерела дозволяє спеціалізоване програмне забезпечення FinAP. Для отримання докладної інформації про наші продукти Ви можете зв'язатися з нами наступними способами:

e-mail: info@finap.com.ua

phone: +38 050 370 20 44

Telegram: t.me/finap_channel

Facebook: fb.me/news.finap

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial