Підсумки пленарного засідання FATF, 23-25 жовтня 2024 року

FATF виключила Сенегал зі свого посиленого моніторингу та оновила свої заяви щодо «юрисдикцій з високим ризиком та інших контрольованих юрисдикцій», а саме: додала Алжир, Анголу, Кот-д'Івуар та Ліван до переліку юрисдикцій, які підлягають посиленому моніторингу
 

23-25 жовтня 2024 року в Парижі відбулось перше пленарне засідання FATF під головуванням Елізи де Анди Мадрасо з Мексики, про що повідомляється на сайті FATF.

Делегати Глобальної мережі FATF, що налічує понад 200 юрисдикцій, та спостерігачі від міжнародних організацій взяли участь у триденних дискусіях з ключових питань відмивання грошей, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження ядерного знищення.

FATF виключила Сенегал зі свого посиленого моніторингу та оновила свої заяви щодо «юрисдикцій з високим ризиком та інших контрольованих юрисдикцій». На цьому пленарному засіданні FATF додала Алжир, Анголу, Кот-д'Івуар та Ліван до переліку юрисдикцій, які підлягають посиленому моніторингу.

FATF досягла значного прогресу у прийнятті двох останніх оціночних звітів у четвертому циклі оцінок FATF, спільної оцінки FATF-GAFILAT Аргентинської Республіки (Аргентина) та спільної оцінки FATF/MENAFATF Султанату Оман (Оман). Тепер FATF зосередиться на своєму новому раунді, який надаватиме більш цілеспрямовані, засновані на ризиках взаємні оцінки.

FATF також прийняла нові настанови щодо національних оцінок ризиків, щоб допомогти країнам зрозуміти ризики незаконного фінансування, з якими вони стикаються.

Вперше дві юрисдикції – Кайманові острови та Сенегал – були запрошені до участі у Пленарному засіданні та Робочих групах FATF в якості гостей.

FATF також обговорила зміни у стандартах, пов'язаних із транскордонними платіжними системами, та прогрес роботи з виявлення останніх ризиків фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Призупинення Російської Федерації продовжує діяти.

Юрисдикції з високим рівнем ризику мають значні стратегічні недоліки у своїх режимах протидії відмиванню грошей, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження. Щодо всіх країн, визначених як країни з високим ризиком, FATF закликає всіх членів та закликає всі юрисдикції застосовувати посилену належну обачність, а в найсерйозніших випадках країни закликаються застосовувати контрзаходи для захисту міжнародної фінансової системи від ризиків відмивання грошей, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення (ML/TF/PF), що походять з країни. Цей список зовні часто називають «чорним списком».

З лютого 2020 року Іран звітував у січні та серпні 2024 року без суттєвих змін у статусі свого плану дій.

З огляду на підвищені ризики фінансування розповсюдження, FATF повторює свій заклик застосувати контрзаходи щодо цих юрисдикцій з високим рівнем ризику.

Юрисдикції з високим рівнем ризику, на які поширюється заклик до дії   Чорний» список FATF)

Юрисдикції з високим рівнем ризику мають значні стратегічні недоліки у своїх режимах протидії відмиванню грошей, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження. Щодо всіх країн, визначених як країни з високим ризиком, FATF закликає всіх членів та закликає всі юрисдикції застосовувати посилену належну обачність, а в найсерйозніших випадках країни закликаються застосовувати контрзаходи для захисту міжнародної фінансової системи від ризиків відмивання грошей, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення (ML/TF/PF), що походять з країни. Цей список зовні часто називають «чорним списком».

До чорного списку FATF віднесені такі країни:

  • Корейська Народно-Демократична Республіка (КНДР)

Ґрунтуючись на заявах FATF за останнє десятиліття, FATF залишається стурбованою триваючою нездатністю КНДР усунути значні недоліки у режимі боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму (ПВК/ФТ), а також серйозні загрози, спричинені незаконною діяльністю КНДР, пов'язаною з розповсюдженням зброї масового знищення (ЗМЗ) та її фінансуванням.

Починаючи з 2011 року, FATF постійно наголошує на необхідності для всіх країн рішуче впроваджувати цільові фінансові санкції відповідно до резолюцій РБ ООН та застосовувати наступні контрзаходи для захисту своїх фінансових систем від загрози відмивання грошей, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження, що походить з КНДР:

  • Припинити кореспондентські відносини з банками КНДР;
  • Закрити будь-які дочірні компанії або філії банків КНДР у своїх країнах; і
  • Обмежити ділові відносини та фінансові операції з особами КНДР.

Незважаючи на ці заклики, КНДР посилила зв'язок із міжнародною фінансовою системою, що підвищує ризики фінансування розповсюдження (PF), як зазначала FATF у лютому 2024 року. Це вимагає більшої пильності та відновлення впровадження і застосування цих контрзаходів проти КНДР. Як зазначено в Резолюції РБ ООН 2270, КНДР часто використовує підставні компанії, підставні компанії, спільні підприємства та складні, непрозорі структури власності з метою порушення санкцій. У зв'язку з цим, FATF закликає своїх членів та всі країни застосовувати посилену належну обачність до КНДР та її здатності сприяти транзакціям від її імені.

  • Іран

У червні 2016 року Іран зобов'язався усунути свої стратегічні недоліки. Термін дії плану дій Ірану закінчився в січні 2018 року. У лютому 2020 року FATF зазначила, що Іран не виконав план дій. 

У жовтні 2019 року FATF закликала своїх членів та закликала всі юрисдикції: вимагати посиленої наглядової перевірки для філій та дочірніх компаній фінансових установ, розташованих в Ірані; запровадити вдосконалені відповідні механізми звітності або систематичну звітність про фінансові операції; і вимагають підвищення вимог до зовнішнього аудиту фінансових груп щодо будь-якої з їхніх філій та дочірніх компаній, розташованих в Ірані.

  • М'янма

У лютому 2020 року М'янма взяла на себе зобов'язання усунути свої стратегічні недоліки. Термін дії плану дій М'янми закінчився у вересні 2021 року.

У жовтні 2022 року, враховуючи триваючу відсутність прогресу та більшість пунктів її дій, які все ще не вирішені після року після закінчення терміну дії плану дій, FATF вирішила, що необхідні подальші дії відповідно до її процедур, і FATF закликає своїх членів та інші юрисдикції застосувати посилені заходи належної обачності, пропорційні ризику, що виникає в М'янмі. FATF вимагає, щоб у рамках посиленої комплексної перевірки фінансові установи підвищували ступінь та характер моніторингу ділових відносин, щоб визначити, чи виглядають ці транзакції або дії незвичайними або підозрілими. Якщо до лютого 2025 року не буде досягнуто подальшого прогресу, FATF розгляне заходи протидії.

Юрисдикції під посиленим моніторингом («Сірий» список FATF)

Юрисдикції, що перебувають під посиленим моніторингом, активно співпрацюють з FATF над усуненням стратегічних недоліків у своїх режимах для протидії відмиванню грошей, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. Коли FATF піддає юрисдикцію посиленому моніторингу, це означає, що країна взяла на себе зобов'язання швидко усунути виявлені стратегічні недоліки в узгоджені терміни та підлягає посиленому моніторингу. Цей список зовні часто називають «сірим списком». До сірого списку FATF віднесені такі країни:

АлжирАнголаБолгаріяБуркіна-ФасоКамерунКот-д'Івуар, ХорватіяДемократична Республіка РеспублікаГаїтіКенія, Ліван, МаліМонакоМозамбікНамібіяНігеріяФіліппіниПівденна АфрикаПівденний СуданСиріяТанзаніяВенесуелаВ'єтнамЄмен

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial