Опубліковано Зелену книгу з розвитку регтеху

Документ містить актуальну позицію регулятора з ключових питань розвитку регтеху та призначений для обговорення з учасниками фінансового ринку
 

Національний банк України опублікував Зелену книгу з розвитку регуляторних технологій на фінансовому ринку України (далі – Зелена книга розвитку регтеху).

Документ містить актуальну позицію регулятора з ключових питань розвитку регтеху та призначений для обговорення з учасниками фінансового ринку.

"Маємо визнати, що сьогодні в банках процеси вивчення клієнтів, протидії шахрайству та відмиванню коштів доволі часто не відповідають сучасним викликам. За допомогою фінтех-рішень банки навчилися забезпечувати якісний клієнтський досвід під час надання послуг. Але, на жаль, коли банки не встигають обробляти значні обсяги інформації, клієнти відчувають незручності, адже через це втрачають свій час, спокій або кошти.

Ефективність процесів, що забезпечують виконання регуляторних вимог Національного банку, впливає не тільки на взаємодію учасників фінансового ринку з регулятором, а й комфортну співпрацю банків і небанківських фінустанов з їх клієнтами. Тому ми декларуємо свої наміри всебічно сприяти розвитку регтех-рішень на українському фінансовому ринку і переконані, що позитивні ефекти від їх впровадження відчують як його гравці, так і споживачі фінансових послуг", – сказав заступник Голови Національного банку Олексій Шабан.

У чому актуальність Зеленої книги розвитку регтеху

Розвиток регтеху на українському фінансовому ринку є одним із завдань, визначених у Стратегії Національного банку України та Стратегії розвитку фінансового сектору України.

У центрі уваги регулятора – регтех-рішення з регуляторного комплаєнсу (дотримання вимог регулятора) у сфері надання фінансових послуг за такими напрямами:

▪ управління ризиками;

▪ надання звітності регулятору та іншої інформації на його вимогу, розкриття інформації;

▪ запобігання та протидія легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, санкційний скринінг;

▪ запобігання та протидія шахрайству.

Упровадження та розвиток регтех-рішень сприятиме оптимізації процесів комплаєнсу, що позитивно вплине як на регулятора, так і на його піднаглядних.

Зокрема, це забезпечить кращі можливості для Національного банку здійснювати нагляд та швидше реагувати на виклики. Фінансовий сектор стане стійкішим, керованішим, підвищиться його конкурентоспроможність. Завдяки цьому споживачі фінансових послуг отримають вищу захищеність, якіснішу взаємодію з фінансовими установами та доступніші фінансові продукти.

Національний банк вважає, що фундаментом для розвитку регтеху на фінансовому ринку України має стати активна системна співпраця між основними учасниками фінансового ринку, де основна роль відведена банкам, небанківським фінансовим установам та постачальникам регтех-рішень. Така взаємодія дасть змогу фінансовим установам не лише відповідати сучасним вимогам ринку, а й стати лідерами інновацій.

Водночас Національний банк у межах свого мандата готовий вживати всіх необхідних заходів для забезпечення розвитку регтех-рішень на фінансовому ринку України з урахуванням визначених стратегічних цілей та забезпечення фінансової стабільності в країні.

Можливості для обговорення

Національний банк розраховує, що бачення розвитку регтеху, викладене в Зеленій книзі, спонукатиме експертів та учасників фінансового ринку до обговорення та подальшої спільної роботи над цим питанням, зокрема через:

    • початок діалогу шляхом опитування щодо проблем та очікувань фінансового ринку;
    • ініціацію роботи над заходами з розвитку регтеху;
    • фіксацію спільних напрацювань розвитку регтеху в Білій книзі.

Це дасть змогу регулятору разом з учасниками ринку визначити найоптимальніші шляхи розвитку регтеху та втілити їх.

Довідково

Регтех – набір технологічних рішень, які можуть бути застосовані юридичними особами для підвищення ефективності процесів дотримання вимог законодавства (регуляторний комплаєнс), а також вимог, яких вони добровільно вирішують дотримуватися (корпоративний комплаєнс).

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial