На кого може поширюватись Закон про націоналізацію майна росіян

Закон (із врахуванням змін) створює простий та потенційно ефективний механізм для примусового вилучення активів російської федерації та пов'язаних з нею фізичних та юридичних осіб.
 

ЛІГА:ЗАКОН надає роз’яснення щодо законодавчого регулювання вилучення майна та до кого воно може бути застосовано?

Позбавлення власності є виключною мірою у демократичному світі, а викрадення від правомірного вилучення у відрізняє саме наявність законної підстави, тобто норми закону, якавстановлює підстави та порядок такого вилучення. Саме наявність законодавчо визначених процедур та їх дотримання є тим, що відрізняє правову державу від держави, де панує свавілля.

Основний закон у деній сфері є Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності російської федерації та її резидентів» № 2116-IX від 07.03.2022р. В свою чергу ВРУ 01.04.2022 року до згадуваного закону прийняла зміни «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності російської федерації ті її резидентів», які вступлять в силу після підписання закону Президентом та його офіційної публікації.

Перелік юридичних осіб, на які поширювався закон:
      • юридичні особи, засновником або бенефіціаром яких є російська федерація;
      • юридичні особи, засновником або бенефіціаром яких є вищезазначені компанії;
      • юридичні особи, корпоративні права в яких належать російській федерації;
      • юридичні особи, участь у яких в будь-якій формі бере російська федерація.
Вилучення майна з врахуванням прийнятих змін може бути застосоване прирівняним до громадян  російської федерації особам, які відповідають наступним критеріям:
      • мають найбільш тісний зв'язок з російською федерацією;
      • мають місце проживання у російській федерації;
      • займаються основною діяльністю у російській федерації.
Громадяни російської федерації, які не підтримували збройну агресію проти України та виступають або виступали у збройному конфлікті на боці України, виключені з-під дії закону.  Серед них:
      • які брали участь у захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;
      • які брали учать у безпосередній відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії російської федерації проти України;
      • брали участь у забезпеченні національної безпеки, усуненні загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності.
Майно, яке може бути вилучено:
      • грошові кошти
      • валютні цінності
      • вклади у банках
      • рухоме та нерухоме майно
      • майнові права
      • корпоративні права
      • цінні папери
      • криптовалюти.

Зазначено, що конфіскація майна здійснюється з мотивів суспільної необхідності. В свою чергу в законі відсутнє визначення – суспільної необхідності, що дає можливості для тлумачення цього терміну. Також в первісні редакції закону встановлено, що примусове вилучення майна здійснюється без будь якої компенсації його вартості, що не відповідає гарантіям захисту права власності, закріпленим у статті 41 Конституції України.

Прийняті Верховною Радою України зміни дещо вирішують дану проблему, встановлюючи, що майно вилучається в рахунок майбутніх репарацій російської федерації на користь України. Гіпотетично, особи, в яких конфіскували майно, отримують право вимоги до російської федерації, але на практиці реалізація такого механізму виглядає щонайменше сумнівно.

В свою чергу Закон (із врахуванням змін) створює простий та потенційно ефективний механізм для примусового вилучення активів російської федерації та пов'язаних з нею фізичних та юридичних осіб.

Читайте також:

Верховна Рада України заборонила діяльність проросійських партій

Зареєстрований Проект Закону щодо очищення влади від засновників та членів антиукраїнських політичних партій

Верховна Рада України продовжила воєнний стан строком на 30 діб

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial