Міністерство юстиції України з метою формування єдиної практики застосування законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань повідомляє наступне у своєму листі № 88720/8.4.3/32-22 від 28.09.2022.
Щодо оформлення рішення уповноваженого органу управління юридичної особи
12 травня 2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2255-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству» (далі – Закон № 2255),
- направлений на врегулювання певних відносин у сферах державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, удосконалення механізмів захисту прав в Україні.
З-поміж іншого Законом № 2255 внесено зміни до пункту 6 частини першої статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон про реєстрацію), яким визначені вимоги до оформлення рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для проведення державної реєстрації.
З урахуванням внесених змін:
- Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
- Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов’язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.
Міжрегіональне управління Міністерства юстиції звертає увагу, що:
- зазначена норма наразі поширюється не лише на «класичні» рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подавалася для державної реєстрації, на зразок рішень, пов’язаних зі зміною керівника чи найменування юридичної особи,
- а й на всі інші рішення повноваженого органу управління юридичної особи, що мають наслідком проведення реєстраційних дій:
- щодо припинення юридичної особи;
- про затвердження персонального складу комісії з припинення юридичної особи;
- про перехід юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту чи про перехід на діяльність на підставі власного установчого документа та затвердження установчого документа;
- тощо.
Читайте також:
- Роз’яснення Мін’юсту щодо вдосконалення регулювання кінцевої бенефіціарної власності та структури власності юридичних осіб
- Кабмін схвалив законопроєкт щодо унормування діяльності та державної реєстрації громадських організацій
- Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» доповнено нормами, які стосуються проведення реєстраційних дій без участі державного реєстратора, в автоматичному режимі
- Міністерство фінансів України надало рекомендації щодо дій суб’єктів первинного фінансового моніторингу стосовно клієнтів з росії та білорусії
- Нова послуга на порталі Дія: «Автоматична реєстрація ТОВ»
- Мін’юст надав роз’яснення суб’єктам державної реєстрації та нотаріусам щодо документів, що посвідчують особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи
- FinAP: Основні питання щодо співпраці з політично значущими особами