Комітет ВРУ з питань фінансів прийняв доопрацьовану версію законопроєкту № 9269 щодо фінмоніторингу PEP-ів. Про це повідомив народний депутат Ярослав Железняк у своєму Телеграм-каналі.
За - 20
Проти - 0
Утримався - 2
Зміни готував Національний банку України разом з Міністерством фінансів України.
Законопроєктом запропоновано внести зміни до Закону № 361 «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (ЗУ про ПВК/ФТ – далі), якими передбачено:
- у термінах «діячі, які виконують публічні функції в міжнародних організаціях», «іноземні публічні діячі» та «національні публічні діячі», встановлених пунктами 20, 28 та 37 частини першої статті 1, виключити слова «протягом останніх трьох років»;
- статтю 11 доповнити текстом:
- Суб’єкт первинного фінансового моніторингу — повинен забезпечити належне застосування ризик-орієнтованого підходу під час обслуговування клієнтів, які є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами, з метою присвоєння обгрунтованого рівня ризику, унеможливлення безпідставної відмови від здійснення фінансових операцій та/або встановлення (продовження) ділових відносин.
- Суб’єкт первинного фінансового моніторингу несе відповідальність за неналежне застосування до клієнтів, які є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами, ризик-орієнтованого підходу, включаючи встановлення їм необгрунтованого рівня ризику та/або вжиття щодо них непропорційних заходів відповідно до категорії ризику, безпідставну відмову від здійснення фінансових операцій та/або встановлення (продовження) ділових відносин.
- У разі коли з часу припинення виконання політично значущою особою визначних публічних функцій пройшло більше дванадцяти місяців і суб’єкт первинного фінансового моніторингу під час проведення належної перевірки переконається в тому, що така особа більше не несе ризику, притаманного політично значущим особам, суб’єкт первинного фінансового моніторингу не вживає щодо неї, членів її сім’ї та осіб, пов’язаних з нею, заходів, визначених п. 2—4 частини13 статті 11 ЗУ про ПВК/ФТ.
- п.141 частини 5 статті 32 доповнити текстом:
За порушення вимог щодо виявлення належності клієнтів та інших осіб до політично значущих осіб, членів їх сімей, осіб, пов’язаних із ними, у випадках, передбачених законодавством України, неналежне застосування ризик-орієнтованого підходу в частині встановлення таким особам необгрунтованого рівня ризику, вжиття щодо них непропорційних заходів відповідно до категорії ризику, безпідставну відмову від здійснення фінансових операцій та/або встановлення (продовження) ділових відносин з такими особами – до 100 тис. неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Законопроект розроблено з метою адаптації положень Директиви (ЄС) 2015/849 та Рекомендацій FATF, імплементацію яких передбачено Угодою про асоціацію. Прийняття акта дасть змогу забезпечити відповідність норм Закону № 361 стандартам FATF та вимогам Директиви (ЄС) 2015/849 з одночасним забезпеченням суб’єктами первинного та державного фінансового моніторингу застосування щодо політично значущих осіб додаткових заходів належної перевірки на основі ризик-орієнтованого підходу, а також забезпечить виконання рекомендацій експертів FATF, Єврокомісії та Комітету Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму (MONEYVAL).
Зазначимо, що в сервісі сервісі Check√Lists FinAP можливо здійснити перевірку особи на PEP в таких інформаційних реєстрах:
√ «Національні публічні діячі» які виконують або виконували в Україні визначні публічні функції з 1991 року
-
- близькі особи до публічних осіб
- фізичні особи пов`язані по КБВ
- юридичні особи пов’язані з РЕР
√ «Міжнародні публічні діячі»
-
- діячі, які виконують публічні функції в міжнародних та міждержавних організаціях
- члени міжнародних парламентських асамблей
- судді міжнародних судів
√ «Іноземні публічні діячі»
особи які виконують або виконували визначні публічні функції в країнах Європи
Читайте також: