Як закрити підприємницьку діяльність в умовах запровадження воєнного стану та інші роз’яснення від ДПС та Мін’юсту

Роз’яснення від ДПС та Мін’юсту щодо реєстраційних дій.
 

Як закрити підприємницьку діяльність в умовах запровадження воєнного стану?

Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що відповідно до діючого законодавства державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізична особа-підприємець (далі – ФОП) за власним рішенням може здійснити шляхом подання заяви державному реєстратору за встановленою законодавством формою. Таку заяву можна подати в паперовому вигляді особисто або через представника, або в електронному вигляді.

Платник податків позбавляється статусу ФОП від дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідного запису. Відповідний запис про припинення ФОП вноситься до ЄДР протягом 24 годин з моменту подання заяви.

Крім того, ФОП має можливість скористатись електронною послугою та здійснити онлайн–подання заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності в електронній формі через кабінет громадянина на Порталі Дія.

Припинення підприємницької діяльності здійснюється незалежно від місцеперебування ФОП у межах України.

У зв’язку із запровадженням відповідно до Указу  Президента України  від 24.02.2022 №64/2022 на всій території України воєнного стану, Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 28.02.2022 №165 «Деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб», відповідно до якої держоргани надаватимуть адмінпослуги за можливості.

Одночасно Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що відповідно до чинного законодавства держателем ЄДР є Міністерство юстиції України, до повноважень якого належить організація заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування ЄДР. 

Як проводиться державна реєстрація юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи?

Нагадаємо також, що 9 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції  від 03.03.2022 р. №836/5, яким внесено зміни до Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи.

Порядок доповнено положенням, відповідно до якого у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях відповідно до Закону "Про правовий режим воєнного стану" державна реєстрація юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, проводиться будь-яким суб'єктом державної реєстрації незалежно від місцезнаходження таких юридичних осіб чи громадських формувань.

Чи можливо здійснювати операції по рахунках, що відкриваються у банківських установах у період воєнного стану без отримання підтвердження щодо взяття їх на облік у контролюючому органі?

ДПС інформує, що рахунки платників податків, що відкриваються у банківських установах у період воєнного стану, будуть працювати незалежно від взяття їх на облік ДПС. У разі не направлення органом ДПС у встановлений законодавством термін  повідомлення про відмову у взятті рахунка на облік,  такий рахунок вважається взятим на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою, у час та дату отримання фінансовою установою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення до оброблення згідно з порядком подання повідомлень, відповідно до  пункту 69.3 статті 69 Податкового кодексу України.

У разі неотримання фінансовою установою повідомлення (квитанції) контролюючого органу про підтвердження факту прийняття повідомлення до оброблення,  по таким рахункам можуть здійснюватися видаткові операції  без отримання підтвердження щодо взяття їх на облік у контролюючому органі у період дії воєнного стану.

Щодо здійснення безліцензійної діяльності суб’єктами господарювання.

Щодо дії ліцензій ДПС повідомляє, що з урахуванням положень пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПК України протягом дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) ДПС не будуть застосовуватись штрафні санкції за порушення законодавства щодо здійснення безліцензійної діяльності та не вживатимуться заходи щодо анулювання ліцензії (вважатимуться діючими), по яких під час настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), засвідчених ТПП України не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

      • виробництва спирту, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
      • виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Разом з тим, такі обов’язки мають бути виконані суб’єктом господарювання одразу після припинення дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Мін’юст: Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану

Мін'юст надав роз’яснення щодо прийнятої постанови №209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».

Уряд прийняв постанову №209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».

Постанова набрала чинності з 6 березня 2022 року  та діятиме до дня припинення чи скасування воєнного стану.

Основною метою цього акта є забезпечення в умовах воєнного стану захисту прав держави, фізичних та юридичних осіб стосовно державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Концепція постанови полягає у забезпеченні балансу між потребою захисту відомостей реєстрів від несанкціонованої зміни та потребою проведення в умовах війни нагальних реєстраційних дій.

Більш детально про питання державної реєстрації в умовах воєнного стану ми писали тут.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial