НКЦПФР: рекомендації суб’єктам первинного фінансового моніторингу, щодо застосування ризик-орієнтованого підходу

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) затвердила рекомендації суб’єктам первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює НКЦПФР, щодо застосування ризик-орієнтованого підходу
 

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) опублікувала на своєму сайті рекомендації суб’єктам первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, щодо застосування ризик-орієнтованого підходу.

НКЦПФР рекомендує суб’єктам первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює НКЦПФР, встановити клієнтам високий ризик ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин), які підпадають під наступні критерії:

 1) є емітентами цінних паперів, які не розмістили протягом останніх двох років в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР або в базі даних особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, регулярну річну інформацію, яка опубліковується відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712, (із змінами), крім випадків, коли розміщення такої інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР або в базі даних особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, не вимагається законодавством;

2) є емітентами цінних паперів інститутів спільного інвестування (у разі публічного розміщення цінних паперів), щодо яких відсутня за останні два роки інформація у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або в базі даних особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників ринку капіталів, яка передбачена вимогами Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до НКЦПФР, затвердженого рішенням НКЦПФР від 02.10.2012 № 1343, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за № 1764/22076, (із змінами);

3) є емітентами цінних паперів, щодо яких наявна інформація на офіційному вебсайті НКЦПФР про винесення рішення НКЦПФР (яке діє на момент укладання правочину), прийняте на підставі пунктів 5-1, 16, 16-3 та/або 30 частини першої статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків»;

4) є емітентами цінних паперів, щодо яких наявна інформація на офіційному вебсайті НКЦПФР про складання акта про відсутність емітента за місцезнаходженням;

5) є особами, які вчиняють правочини, предметом яких є цінні папери емітентів, визначених у пунктах 1 - 4 цих Рекомендацій;

6) є громадянами держави – агресора, яка визначена постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року № 129 VIII «Про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором» (далі – держава-агресор), та/або Республіки Білорусь, та/або є особами, місцем постійного проживання (перебування, реєстрації) яких є держава-агресор та/або Республіка Білорусь;

7) є юридичними особами – резидентами держави-агресора та/або Республіки Білорусь;

8) є особами, кінцевими бенефіціарними власниками яких є держава-агресор та/або Республіка Білорусь, та/або особам, місцем постійного проживання (перебування, реєстрації) яких є держава-агресор та/або Республіка Білорусь;

9) є особами, засновником (учасником, акціонером) або власником яких прямо чи опосередковано через інші юридичні особи (трасти, інші подібні правові утворення) є держава-агресор та/або Республіка Білорусь;

10) є особами, які здійснюють фінансові операції з цінними паперами суб’єктів господарювання, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі;

11) є особами, що мають кінцевого бенефіціарного власника, зареєстрованого на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, у разі, якщо такий кінцевий бенефіціарний власник не має документально підтвердженого місця проживання та/або тимчасового перебування на території України за межами зазначених вище тимчасово окупованих територій.

Також у рекомендаціях зазначено, що у разі неможливості вжиття суб’єктами первинного фінансового моніторингу належних заходів для мінімізації ризиків стосовно зазначених вище клієнтів, НКЦПФР рекомендує суб’єктам первинного фінансового моніторингу дотримуватися вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» в частині встановлення таким клієнтам неприйнятно високого ризику, та відповідно, відмовлення від встановлення (підтримання) ділових відносин, проведення фінансової операції.

 Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial