Національний банк України за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі – запобігання та протидія), а також вимог валютного законодавства у червні 2023 року застосував до тридцяти небанківських фінансових установ заходи впливу. Про що повідомив на своєму сайті.
Заходи впливу застосовано до небанківських фінансових установ загалом стосовно порушення законодавства щодо запобігання та протидії і деяких питаннях валютного законодавства:
- за порушення вимог пункту 1 частини другої статті 8 Закону № 361-IХ, що полягають в неналежному виконанні установами обов’язку стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу;
- частини першої статті 8 Закону № 361-ІХ у частині неналежного виконання установою обов’язку розробляти та впроваджувати з урахуванням вимог законодавства, результатів національної оцінки ризиків та оцінки ризиків, притаманних її діяльності, внутрішні документи з питань запобігання та протидії;
- за порушення вимог пункту 2 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ у частині невиконання обов’язку забезпечити належну організацію та проведення первинного фінансового моніторингу (з урахуванням вимог законодавства, результатів національної оцінки ризиків та оцінки ризиків, притаманних її діяльності, розробляти та впроваджувати внутрішні документи з питань запобігання та протидії; щодо здійснення належної перевірки нових та існуючих клієнтів; здійснювати заходи стосовно клієнта, який є членом сім’ї політично значущої особи);
- пункту 4 частини другої статті 8 Закону № 361-IX, що полягає в нездійсненні установою належної перевірки нових та існуючих клієнтів;
- пункту 15 частини другої статті 8 Закону № 361-ІХ, абзацу четвертого пункту 41 розділу ІV Положення про порядок організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду з питань реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2020 року № 90. Порушення полягає в неналежному виконанні установою обов’язку своєчасно та в повному обсязі подавати на запити Національного банку інформацію та/або документи, копії документів або витяги з документів, необхідні для здійснення нагляду у сфері запобігання та протидії;
- частини тринадцятої статті 11 Закону № 361-ІХ, що полягає в нездійсненні установою відповідних заходів стосовно клієнта, який є членом сім’ї політично значущої особи;
- пунктів 11, 12 розділу ІІ Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 13 листопада 2018 року № 120. Порушення полягає у поданні до Національного банку звітності з питань запобігання та протидії з помилками;
- за порушення вимог пункту 5 розділу IІ Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду, затверджених постановою Правління Національного банку України від 18 грудня 2018 року № 140 (далі – Правила № 140), та пунктів 12, 13 додатка до Правил № 140. Порушення полягає в неподанні до Національного банку звітності з питань запобігання та протидії;
- за порушення вимог частини першої статті 10 Закону України “Про валюту і валютні операціїˮ та пункту 6 розділу ІІ Правил № 140, що полягає в допущенні суттєвих помилок в інформації (статистичній звітності) про валютні операції.
Та ряді питань щодо порушення установами законодавства в питаннях обладнання системою технологічного відеоконтролю, валютно-обмінних операцій та застосування РРО.
Читайте також:
- Регулятор різко підвищив штрафи для банків за порушення в сфері фінмоніторингу
- НБУ актуалізував підходи щодо застосування штрафів за порушення виконання фінансового моніторингу
- Динаміка фінансового ринку у травні: зміни в кількості та статусі надавачів фінансових платіжних послуг
- НБУ у травні застосував заходи впливу за порушення у сфері фінмоніторингу та валютного законодавства до шести банків та п’ятнадцяти небанківських фінансових установ