Ключовим нововведенням стане модернізація Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2021 р. № 1290», якою внесено зміни до нормативних актів щодо використання спеціальних бланків нотаріальних документів. Ці зміни спрямовані на інтеграцію Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів до Єдиної державної електронної системи e-нотаріату.

Ключовим нововведенням стане модернізація Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів. Відтепер цей реєстр буде повноцінною складовою e-нотаріату – державної системи, яка об’єднує електронні сервіси для нотаріусів.

Оновлений реєстр отримає:

– сучасний інтерфейс, адаптований до потреб фахівців;

– функції автозаповнення для пришвидшення роботи з даними;

– розширений пошук, що дозволить швидко знаходити потрібну інформацію;

– інструменти формування звітів з можливістю експортувати документи у кілька кліків.

Також затверджено оновлений «Порядок використання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх витрачання та ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів».

Вказаним Порядком пропонується врегулювати питання, зокрема, щодо:

– ведення Реєстру;

– внесення відомостей до Реєстру про спеціальні бланки нотаріальних документів;

– пошуку інформації та надання відомостей з Реєстру;

– надання інформації з Реєстру у випадках, встановлених законом;

– перевірки бланків за відомостями Реєстру;

– порядку замовлення, постачання, зберігання, передачі, повернення, знищення бланків;

– контролю за використанням, зберіганням, обігом бланків і звітності про їх витрачання та відповідальності за порушення законодавства щодо обігу бланків.

Міністерство юстиції відповідатиме за розробку та впровадження відповідного програмного забезпечення. Одним із ключових завдань є перенесення наявних даних до оновленої системи з дотриманням вимог щодо їх цілісності та збереження.

Запуск реєстру відбудеться після публікації відповідного повідомлення в «Офіційному віснику України».

Цей крок – логічне продовження реформи, яка відповідає положенням Закону України «Про публічні електронні реєстри» та Положення про Єдину державну електронну систему е-нотаріату. Його мета – забезпечити ефективність, прозорість і безпеку у роботі з нотаріальними документами. Завдяки цифровим рішенням, нотаріуси зможуть обслуговувати громадян швидше, з меншим ризиком помилок, а сам процес стане більш відкритим для контролю та аналізу.

Не зважаючи на кібератаку, що відбулась 18-19 грудня 2024 року, розробка складових Системи е-нотаріату не припинялась ні на день. Адже впровадження таких цифрових ініціатив не лише підвищить ефективність, покращить швидкість та доступність нотаріальних дій, але й забезпечить захист від шахрайства.

Читайте також: