Ще на початку поточного року, 27.01.2023 року, Урядом було зареєстровано у Верховній Раді законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування санкцій» № 8392.
В першому читанні законопроект не було прийнято, але після доопрацювання, в другому читанні, законопроект 13.07.2023 було підтримано, та Закон прийнято.
Наразі Закон ще не надруковано.
Проєкт Закону спрямований:
- на удосконалення порядку стягнення активів фізичних та юридичних осіб в дохід держави відповідно до Закону;
- на забезпечення належного розгляду Вищим антикорупційним судом справ про застосування санкції, передбаченої пунктом 11 частини першої статті 4 Закону;
- на створення Державного реєстру санкцій;
- на внесення змін до статті 51 Закону, які встановлюють спеціальний строк звернення із заявою до суду, а саме – протягом строку дії воєнного стану, визначеному указом Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.
У зв’язку з тим, що рішеннями Ради національної безпеки та оборони України (далі – РНБО), які вводяться в дію указами Президента України, санкції застосовуються до досить великої кількості як фізичних, так і юридичних осіб, що очевидно вимагає значних часових ресурсів для підготовки позовної заяви та необхідних документів для звернення до суду.
Отже, положеннями частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачається, що для звернення до адміністративного суду суб’єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб’єкту владних повноважень право на пред’явлення визначених законом вимог.
Також положеннями статті 2831 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справа про застосування санкції, передбаченої пунктом 11 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції», вирішується колегією у складі трьох суддів Вищого антикорупційного суду протягом 10 днів з дня надходження позовної заяви до суду, а перегляд в апеляційному порядку – протягом 5 днів з дати надходження апеляційної скарги.
Крім того, на даний час також відсутня єдина інформаційна база, яка б дозволяла здійснювати швидкий та зручний пошук підсанкційних суб’єктів для тих органів державної влади та інших суб’єктів, які наразі вже реалізовують державну санкційну політику, що значно ускладнює процес реалізації санкцій.
У зв’язку з цим проектом Закону пропонується запровадити відкритий Державний реєстр санкційних осіб, щодо яких застосовано санкції відповідно до цього Закону.
Читайте також: