НБУ: процес отримання фінансових послуг для громадян стане ще простішим

НБУ разом з Міністерством цифрової трансформації України запускають спільний проєкт, який спростить обмін документами між банками, їхніми клієнтами та держателями державних реєстрів
 

Національний банк повідомив, що разом з Міністерством цифрової трансформації України запускають спільний проєкт, який значно спростить обмін документами між банками, їхніми клієнтами та держателями державних реєстрів. Це зробить послуги для громадян, що надаються банками, зручнішими та доступнішими.

Йдеться про комплексне передавання копій електронних документів та/або окремих даних, що містяться в них, сформованих за допомогою застосунку Дія (тобто "комплексний шеринг"; похідне від англійського слова share – поділитись)

Відповідну постанову Уряд України ухвалив 13 квітня 2024 року.

"Спільно з Міністерством цифрової трансформації ми впроваджуємо нову модель, яка суттєво спростить процес отримання громадянами фінансових послуг. Для нас це не лише данина сучасним цифровим тенденціям, але й можливість забезпечити безбар’єрність фінансових послуг та удосконалити процеси ідентифікації / верифікації, відкриття рахунку, оформлення кредиту, надання інших фінансових послуг. Зокрема, в умовах війни, коли паперові документи можуть бути втрачені чи пошкоджені, люди повинні мати можливість доступу до всіх послуг, користуючись електронними документами. Це зменшує ризики неотримання послуг клієнтами та пришвидшує їх обслуговування, – сказав заступник Голови НБУ Олексій Шабан. – Крім того, підвищуються можливості банків перевіряти достовірність наданої клієнтом інформації з першоджерел – державних реєстрів, зокрема про його фінансовий стан і платоспроможність, та оцінювати кредитні ризики".

"Шеринг документів – це революційна технологія, що спрощує документообіг, прибирає зайві копії і економить час як працівникам установ, так і людям. Завдяки мультишерингу українці зможуть через Дію ділитися не лише копіями і даними цифрових документів, а й довідок про доходи, ОК-5, ОК-7 за один раз у кілька кліків. Банк надсилає запит, а клієнт підтверджує його за допомогою Дія.Підпису, тож одразу бачить назву банківської установи, перелік необхідних документів і розуміє кому і які передає копії", – зазначає Михайло Федоров, віце-прем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – Міністр цифрової трансформації.

Про зміст "комплексного шерингу"

Запропонована модель комплексного шерингу дасть можливість громадянам за одним запитом надати банківській установі одночасно як електронні копії кількох цифрових документів, так і окремі відомості про свій фінансовий стан.

Наразі, якщо громадянин має потребу надати електронні копії кількох цифрових документів під час отримання банківських послуг, то йому зазвичай потрібно надсилати електронні копії кожного цифрового документа окремо. Якщо таких документів буде 10, то доведеться 10 разів проходити одні й ті ж процедури щодо передавання електронних копій цифрових документів з різних державних реєстрів: показувати працівнику штрихкод цифрового документа та підтверджувати запит на надсилання його копії. Такий механізм не надто зручний як для користувача послуги, так і для банківської установи.

Тож технологічний механізм моделі "комплексного шерингу" дасть змогу банкам отримувати інформацію про клієнта з державних реєстрів одним "пакетом" за допомогою застосунку Дія.

Важливо, що згода клієнта на обмін інформацією в зазначений спосіб є обов’язковою, і лише клієнт обирає, якій банківській установі та який набір відомостей він хоче надати.

Про безбар’єрність та розвиток економіки

Реалізація моделі "комплексного шерингу" дасть змогу значно спростити та прискорити процес отримання фінансових послуг, зекономити час та операційні витрати банківських установ. Адже користувачі зможуть надсилати через Дію не лише копії і дані цифрових документів, а й довідок про доходи, ОК-5, ОК-7 за один раз.

Такий підхід забезпечує високий рівень конфіденційності, захисту персональних даних та запобігання неправомірному їх використанню.

Також передбачається, що модель сприятиме:

  • забезпеченню безперервної роботи фінансової системи в умовах воєнного стану, створюючи для клієнтів додаткові можливості в зручному отриманні фінансових послуг;
  • пожвавленню кредитування завдяки оптимізації процесу надання клієнтом інформації про себе до банку з метою отримання фінансових послуг, а також перевірки банком наданих клієнтом даних.

Крім того, ініціатива Національного банку та Міністерства цифрової трансформації щодо "комплексного шерингу" матиме позитивний вплив на розвиток публічних послуг, зокрема у фінансовій сфері, та цифрової трансформації України загалом.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial