FATF: Заходи Нідерландів та Німеччини щодо боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму

Міжнародна група з протидії відмиванню брудних грошей (FATF) ухвалила звіти про заходи Нідерландів та Німеччини щодо боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму
 

FATF на своєму сайті опублікувала повідомлення про заходи Нідерландів та заходи Німеччини щодо боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму

Заходи Нідерландів:

Париж, 24 серпня 2022  р. – Заходи Нідерландів щодо боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму дають хороші результати, але країні потрібно зробити більше, щоб запобігти використанню юридичних осіб у злочинних цілях, посилити нагляд на основі оцінки ризиків і забезпечити санкції за злочини, пов'язані з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму, є пропорційними та стримуючими.

Основні ризики відмивання грошей у Нідерландах пов’язані з шахрайством і злочинами, пов’язаними з наркотиками, на які припадає 90% усіх голландських доходів від злочинів. Країна стикається з ризиками фінансування тероризму через релігійний екстремізм, такий як ІДІЛ та інші угруповання, визначені ООН, а також через крайній правий тероризм. Нідерланди добре розуміють ризики, з якими вони стикаються, і розробили надійну політику та стратегії, що ґрунтуються на ризиках, для їх усунення, але їм необхідно усунути деякі явні технічні недоліки, такі як регулювання постачальників послуг віртуальних активів.

Внутрішня міжвідомча координація та державно-приватне партнерство є ключовою особливістю голландської системи боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму. Підрозділ фінансової розвідки Нідерландів (FIU-NL) тісно співпрацює з правоохоронними органами, які під час своїх розслідувань регулярно використовують високоякісні дані фінансової розвідки FIU-NL, центрів даних і платформ співпраці.

Нідерланди також особливо ефективно співпрацюють зі своїми міжнародними партнерами. Однак необхідно збільшити ресурси для вдосконалення нагляду, заснованого на оцінці ризику, у тому числі для вирішення проблеми неліцензованої діяльності та забезпечення пропорційних і стримуючих санкцій за недотримання превентивних заходів.

Нідерланди вважають конфіскацію злочинних активів стратегічним пріоритетом. Але країна повинна зробити більше, щоб запобігти використанню юридичних осіб у злочинних цілях і забезпечити доступ до адекватної, точної та актуальної інформації про бенефіціарну власність.

Органи влади Нідерландів також успішно виявили, розслідували та переслідували фінансування тероризму, передусім фінансування іноземних бойовиків-терористів. Нідерланди активно співпрацюють з некомерційним сектором, щоб уникнути зловживання ними для фінансування тероризму та зменшити ризики. Однак органи влади повинні більше зосередитися на звітності та нагляді за своєчасним впровадженням цільових фінансових санкцій за фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Заходи Німеччини:

Париж, 25 серпня 2022 р.  – За останні п’ять років Німеччина здійснила значні реформи для зміцнення своєї системи та більш ефективної боротьби з відмиванням грошей і фінансуванням тероризму. Деякі з цих нових заходів уже дають результати, але Німеччині необхідно продовжувати впровадження реформ і вживати заходів, щоб забезпечити наявність ресурсів і визначення пріоритетів на операційному рівні для боротьби з незаконними фінансовими потоками.

Будучи четвертою за розміром економікою в світі, найбільшою в ЄС і з великою кількістю глобальних взаємозв’язків, Німеччина стикається зі значними ризиками відмивання грошей і фінансування тероризму. Німецька влада добре розуміє ці ризики та налагоджує конструктивну співпрацю з колегами в інших країнах. Проте внутрішня координація між 16 землями Німеччини є проблемою, і координацію та узгодженість між різними наглядовими та правоохоронними органами слід посилити. Пріоритет також слід надавати пом’якшенню ризиків, пов’язаних із високим використанням готівки в країні та використанням неформальних послуг MVTS.

Конфіскація активів є сильною рисою німецького режиму. Запровадження законів про конфіскацію активів без вироку призвело до конфіскації значних сум злочинних доходів.

Перехід Німеччини у 2017 році на адміністративну модель ПФР став позитивним кроком у напрямку вдосконалення збору та використання фінансової розвідки. Однак перехід був складним, і Німеччині необхідно продовжувати надавати пріоритети реалізації цих реформ на оперативному рівні та продовжувати вдосконалювати збір, аналіз, розповсюдження та використання фінансової розвідки. Органам влади також необхідно докладати більше зусиль для активного та систематичного розслідування та кримінального переслідування ВК відповідно до профілю ризику Німеччини.

Німеччина стикається зі значними ризиками фінансування тероризму та має хороший досвід розслідування, судового переслідування та припинення фінансової діяльності в рамках цілісного підходу до боротьби з тероризмом. Однак Німеччина могла б бути більш проактивною у використанні режиму цільових фінансових санкцій як превентивного заходу для заморожування активів терористів.

Хоча існує надійна та всеохоплююча основа для регулювання та нагляду за фінансовим і нефінансовим сектором для дотримання ПВК/ФТ, більший пріоритет потрібно приділяти ресурсам для понад 300 наглядових органів і забезпеченню послідовного підходу, що ґрунтується на оцінці ризиків. взято. Запровадження Реєстру прозорості було позитивним, але першочерговим завданням є забезпечення його достатнім ресурсом під час переходу на повний реєстр у 2022 році.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial