5 липня 2021 р. FATF завершила другий 12-місячний огляд впровадження своїх переглянутих стандартів щодо віртуальних активів та постачальників послуг віртуальних активів.
Це відбувається через два роки після того, як FATF затвердила поправки, які чітко висунули вимоги щодо боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму (ПВК / ФТ) щодо віртуальних активів та постачальників послуг віртуальних активів (VASP).
Цей огляд розглядає:
- як юрисдикції та приватний сектор застосовували переглянуті стандарти після першого 12-місячного оглядуFATF;
- зміни в типологіях, ризиках та ринковій структурі сектору віртуальних активів.
У звіті зазначається, що багато юрисдикцій продовжували досягати прогресу у впровадженні переглянутих стандартів FAT. П'ятдесят вісім із 128 юрисдикцій, що звітують, повідомили, що зараз вони впровадили переглянуті стандарти FATF, 52 з них регулюють VASP, а шість з них забороняють роботу VASP. Інші 70 юрисдикцій ще не застосували переглянуті стандарти у своєму національному законодавстві.
Ці прогалини у впровадженні означають, що досі не існує глобального режиму запобігання зловживанню віртуальними активами та VASP для відмивання грошей або фінансування тероризму. Хоча нагляд за VASP та виконання зобов’язань з ПВК / ФТ VASP, як правило, з’являється, є дані про прогрес. Зокрема, відбувся прогрес у розробці технологічних рішень, що дозволяють впровадити „правило подорожей” для VASP. Однак відсутність впровадження вимог правил подорожей юрисдикціями стримує приватний сектор, особливо VASP, інвестувати в необхідні технологічні рішення та інфраструктуру дотримання вимог для дотримання "правила подорожей".
Звіт також включає ринкові метрики за рівноправними транзакціями (тобто передача віртуальних активів, які відбуваються без VASP), на основі даних семи аналітичних компаній, що займаються блокчейном. Звіт виявляє, що ринкові показники роботи вказують на те, що потенційно значна кількість віртуальних активів передається на рівні рівних.
Частка незаконних транзакцій також видається потенційно вищою для однорангових транзакцій, за кількістю та обсягом доларів США порівняно з транзакціями з VASP, принаймні з точки зору прямих операцій. Однак існували суттєві відмінності в даних, наданих аналітичними компаніями блокчейну. Як результат, розмір однорангового сектора та пов'язаний з ним ризик ML / TF залишається незрозумілим. Отже, у звіті не знайдено чітких доказів переходу до однорангових транзакцій.
Надалі всі юрисдикції повинні якомога швидше впровадити переглянуті стандарти FATF, включаючи вимоги правил подорожей. FATF здійснить наступні дії, зосереджені на віртуальних активах та VASP. FATF:
- зосередити увагу на впровадженні чинних стандартів FATF щодо віртуальних активів та VASP, у тому числі шляхом доопрацювання переглянутих Керівництв FATF щодо віртуальних активів та VASP до листопада 2021 року;
- пришвидшити виконання правила подорожей; і
- відстежувати віртуальні активи та сектор VASP, але не переглядати Стандарти FATF на даний момент (за винятком внесення технічних поправок щодо фінансування розповсюдження).
Корисні джерела:
2-й 12-місячний огляд - переглянуті стандарти FATF щодо віртуальних активів та VASP
1-й 12-місячний огляд - переглянуті стандарти FATF щодо віртуальних активів та VASP