Доопрацьований проєкт рішення КРАІЛ «Про затвердження Переліку звітності організаторів азартних ігор та Порядку подання звітності організаторами азартних ігор»

Проєктом рішення пропонується затвердити Перелік звітності організаторів азартних ігор та Порядок подання звітності організаторами азартних ігор.
 

Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей повідомляє про доопрацювання проєкту рішення «Про затвердження Переліку  звітності організаторів азартних ігор  та Порядку подання звітності організаторами азартних ігор» (далі – проєкт рішення) розробленого на виконання пункту 10 частини першої статті 8 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор». (далі-Закон).

 Статтею 8 Закону визначено, що під  час реалізації державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор КРАІЛ отримує безоплатно від організаторів азартних ігор необхідну для виконання своїх повноважень звітність та інформацію, у тому числі таку, що містить фінансово-економічні показники, а також затверджує перелік, форми та порядок подання звітності організаторами азартних ігор.

Також, відповідно до положень Закону КРАІЛ здійснює моніторинг діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та за його результатами готує щорічний звіт про основні показники діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, що повинен містити, зокрема, інформацію про організаторів гральних закладів, кількість гральних закладів, кількість виданих ліцензій та їх види, про виявлені порушення та санкції, кількість розглянутих скарг та вжиті заходи, про обсяги надходжень до державного та місцевих бюджетів від провадження зазначеної діяльності, кількість осіб, які грали в азартні ігри, в тому числі за видами азартних ігор, кошти, що надійшли як прийняті ставки, виплачені виграші (призи), кількість осіб, включених до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, а також про вжиті заходи для профілактики та боротьби з ігровою залежністю (лудоманією).

 На території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:

      • організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
      • організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
      • організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
      • організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
      • організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.

Зазначені види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор можуть проводитися виключно за наявності у суб’єкта господарювання відповідних передбачених Законом ліцензій.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2020 № 1341 «Про затвердження ліцензійних умов у сфері організації та проведення азартних ігор» (далі – Ліцензійні умови) організатори азартних ігор під час провадження діяльності повинні дотримуватися обов’язкових для виконання вимог, які, зокрема, стосуються: місця провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор; розміщення  гральних закладів; ведення обліку виграшів (призів); використання грального обладнання та забезпечення проведення сертифікації та інспектування грального обладнання суб’єктами сертифікації; вжиття заходів для боротьби з ігровою залежністю (лудоманією), дотримання  фінансово-економічних вимог та інших обов’язків, передбачених Законом.

Моніторинг дотримання організаторами азартних ігор зазначених вимог до здійснення ними господарської діяльності відповідно до вимог статті 9 Закону здійснюватиметься з використанням Державної системи онлайн-моніторингу.

При цьому, порівняння даних, отриманих під час такого моніторингу з даними обов’язкової звітності організаторів азартних ігор є вагомою складовою здійснення КРАІЛ державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор.

Так, згідно з вимогами статті 10 Закону виявлення недостовірності даних, зазначених у документах обов’язкової звітності, поданих організатором азартних ігор, або у разі отримання таких даних через Державну систему онлайн-моніторингу є підставою для проведення КРАІЛ позапланових перевірок організаторів азартних ігор.

Водночас на сьогодні, створення Державної системи онлайн-моніторингу передбачено лише у першому півріччі 2022 року у зв’язку з необхідністю затвердження Вимог до Державної системи онлайн-моніторингу та закінчення тендерних процедур, першим етапом яких передбачена розробка технічного завдання.

Враховуючи зазначене, наразі єдиним джерелом даних щодо здійснення організаторами азартних ігор господарської діяльності з організації та проведення азартних ігор, дотримання ними вимог Закону та Ліцензійних умов залишається обов’язкова звітність.

Станом на 01.01.2022 ліцензії на організацію та проведення азартних ігор отримали 44 суб’єкта господарювання. З них:

      • 19 – на організацію та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
      • 13 – на організацію та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
      • 8 організаторів азартних ігор отримали ліцензію на організацію та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
      • 3 – на організацію та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет;
      • 1 – на організацію та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет.

Для реалізації КРАІЛ повноважень щодо здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю організаторів азартних ігор, а також для  підтвердження здійснення ними діяльності з дотриманням вимог законодавства, КРАІЛ необхідно володіти повною, достовірною та актуальною інформацією щодо основних, в тому числі економічних показників діяльності суб’єктів господарювання у сфері організації та проведення азартних ігор.

Практика засвідчила, що звернення до організаторів азартних ігор із запитами щодо надання зазначеної інформації виявилося малоефективним. Так, за запитом КРАІЛ щодо надання інформації про кількість гравців, розмір коштів, що надійшли як прийняті ставки, виплачені виграші (призи), сплачені податки тощо лише 2 організатори азартних ігор з 25, до яких було направлено запит, надали запитувані дані у повному обсязі. 9 організаторів азартних ігор надали запитувану інформацію лише частково. Від інших організаторів азартних ігор інформації, що стосувалася предмету запиту, не отримано.

Зазначене доводить, що за відсутності затверджених форм звітності та порядку подання такої звітності надання організаторами азартних ігор інформацію про здійснення ними діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор залежить від їх корпоративно-соціальної відповідальності.

Прийняття проєкту рішення, що встановлює чітку процедуру подання звітності організаторами азартних ігор, стимулюватиме їх до ведення прозорої діяльності, а також підвищить їх відповідальність щодо дотримання вимог законодавства у сфері азартних ігор.

У свою чергу, отримання КРАІЛ такої інформації на постійній основі у вигляді відповідних щоквартальних звітів організаторів азартних ігор фактично буде підтвердженням здійснення діяльності такими суб’єктами, а також слугуватиме джерелом даних для оцінки стану розвитку сфери азартних ігор.

КРАІЛ матиме можливість проаналізувати надану організаторами азартних ігор інформацію на предмет відповідності їх діяльності встановленим законодавством вимогам. Для КРАІЛ така інформація слугуватиме також джерелом даних для аналізу ринку азартних ігор.

Цілями державного регулювання проєкту рішення є:

      • створення нормативно-правового підґрунтя для подання звітності організаторами азартних ігор;
      • покращення стану дотримання організаторами азартних ігор вимог законодавства;
      • забезпечення прозорості та відкритості діяльності організаторів азартних ігор;
      • створення необхідної інформаційно-аналітичної бази, що містить інформацію про діяльність організаторів азартних ігор;
      • відстеження стану ринку азартних ігор.

В комплексі з іншими нормативно-правовими актами у сфері організації та проведення азартних ігор це сприятиме зміцненню позицій України на міжнародному органічному ринку як країни із законодавчо врегульованою сферою органічного виробництва.

Корисні посилання:

Доопрацьований проєкт рішення КРАІЛ

Аналіз регуляторного впливу

Протокол розбіжностей

Читайте також:

Про набрання чинності рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 25 жовтня 2021 року

Кабмін чітко визначив критерії ризику для грального бізнесу

На українському ринку в сфері організації та проведення азартних ігор з’явився ще один гравець

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial