Кабмін затвердив правила формування та перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором (QR-кодом)

Постанова №745 від 01.07.2022р. «Про затвердження Правил формування та проведення перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором».
 

Перевірити оригінальність нотаріально посвідченого документа з електронним ідентифікатором (QR-кодом) в Єдиній державній електронній системі е-нотаріату, а також отримати його електронну копію можна буде онлайн за допомогою мобільного застосунку Дія -  прийнята Постанова №745 від 01.07.2022р. «Про затвердження Правил формування та проведення перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором».

«Для цього спочатку нотаріус має сформувати нотаріальний документ з електронним ідентифікатором та завантажити його електронну копію, виготовлену шляхом сканування, з накладенням кваліфікованого електронного підпису, до Єдиної державної електронної системи е-нотаріату. Надалі такий документ можна буде перевірити, використовуючи мобільний застосунок Дія. Для цього заінтересованій стороні, якій необхідно перевірити справжність нотаріального документа, потрібно відсканувати електронний ідентифікатор у режимі реального часу засобами мобільного застосунку Дія»,пояснює заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

За його словами, перелік нотаріальних документів, які формуються з електронним ідентифікатором, та правила їх обліку в Єдиній державній електронній системі е-нотаріату буде затверджуватись Мін’юстом додатково.

Наразі відомо, що на першому етапі з QR-кодом будуть формуватися та перевірятися такі документи:

    • довіреність;
    • договір оренди транспортних засобів;
    • заява, на якій нотаріус засвідчує справжність підпису.

За результатами сканування електронного ідентифікатора відображатиметься інформація щодо відсутності або наявності в Системі е-нотаріату нотаріального документа та таких відомостей про нього:

    • номер, за яким нотаріальна дія зареєстрована в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій;
    • тип нотаріального документа;
    • дата вчинення нотаріальної дії;
    • прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності) нотаріуса, яким вчинено нотаріальну дію;
    • номер свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю.

Додатково, буде забезпечено можливість онлайн перевірити оригінальність тексту нотаріального документа.

    • Для цього особа, щодо якої складено нотаріальний документ, має надати згоду за допомогою застосунку Дія.
    • Цей процес відбувається в один клік, після чого електронна копія нотаріального документа стане доступною для перегляду на мобільному пристрої заінтересованої особи, яка перевіряє документ.

Перевірити нотаріальний документ з електронним ідентифікатором зможуть:

    • нотаріуси,
    • органи державної влади,
    • органи місцевого самоврядування,
    • інші заінтересовані особи.

«Затвердження таких Правил дозволить забезпечити доступність для громадян переваг і можливостей цифрового світу та сприяти розвитку інформаційного суспільства шляхом впровадження й використання в нотаріальній практиці сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Це, у свою чергу, сприятиме належному захисту прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб», – резюмував Сергій Орлов.

Концепція змін підготовлена робочою групою, створеною Мін’юстом за участю Нотаріальної палати України, Державного підприємства «Національні інформаційні системи», Міністерства цифрової трансформації.

Перевірка нотаріального документа з електронним ідентифікатором не позбавляє необхідності пред’явлення оригіналу нотаріального документа.

Сервіс розробляється з виконанням вимог збереження нотаріальної таємниці.

Про всі етапи підготовки, тестування та впровадження у обмежену та повну експлуатацію новації буде інформуватися додатково.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial