
Попри війну, Україна продовжує впроваджувати реформи в усіх сферах, щоб зміцнити економіку та створити фундамент для входження до клубу розвинених країн. Вже наступного року розраховуємо приєднатись до ОЕСР. Про це зазначив під час відкриття засідання міністерського рівня Організації економічного співробітництва та розвитку. Про це Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль заявив під час відкриття засідання міністерського рівня ОЕСР у Парижі, посиланням на його Телеграм.
Два роки тому в Парижі відбувся запуск Програми ОЕСР для України. Тоді ми започаткували результативний діалог для вступу нашої держави до Організації. За ці два роки разом з ОЕСР ми запустили 23 заходи та приєдналися до восьми правових інструментів.
Створили і запустили в роботу антикорупційну інфраструктуру, практично імплементували Державну антикорупційну програму, яка на 80% відповідає критеріям ОЕСР.
- Масштабували цифровізацію. Такі інструменти як Єдиний державний вебпортал відкритих даних, електронна система закупівель Prozorro та цифрова екосистема для підзвітного відновлення DREAM вже демонструють позитивний ефект.
- Проводимо всеосяжну дерегуляцію. Вже скасували до 2 тисяч регуляторних інструментів в різних сферах економіки, усунули бюрократичні бар’єри для роботи бізнесу, наблизили низку правових актів до європейських стандартів.
- Маємо успіхи у впровадженні стандартів ОЕСР у сфері приватизації та корпоратизації. Доходи від приватизації перевищили заплановані в 2,5 рази.
- Здійснили велику роботу щодо тріажу державних підприємств, а також визначили перелік держкомпаній, де будуть створені незалежні наглядові ради.
Презентований ОЕСР Економічний огляд України зафіксував позитивну динаміку реформ в управлінні державними інвестиціями та в створенні сприятливого інвестиційного середовища. А Огляд доброчесності констатував значний прогрес України в протидії корупції.
Внаслідок наших реформ досвід повсякденної корупції українців за останні роки знизився з 70% до 15%. Це показник, що змінює парадигму розвитку держави з пострадянської на європейську.
Щиро дякую ОЕСР та Генеральному секретарю Матіасу Корману за лідерство й постійну плідну співпрацю. Вдячні усім нашим друзям і партнерам за незмінну підтримку.
Про ОЕСР
ОЕСР є унікальним форумом, де уряди спільно працюють над вирішенням економічних, соціальних та екологічних питань глобалізації. ОЕСР також виступає ініціатором зусиль, спрямованих на те, щоб зрозуміти та допомогти урядам реагувати на нові події та проблеми, такі як корпоративне управління, інформаційна економіка та проблеми старіючого населення. Організація забезпечує середовище, де уряди можуть порівнювати політичний досвід, шукати відповіді на спільні проблеми, визначати передову практику та працювати над координацією внутрішньої та міжнародної політики. Країни-члени ОЕСР: Австралія, Австрія, Бельгія, Канада, Чилі, Колумбія, Коста-Ріка, Чехія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Угорщина, Ісландія, Ірландія, Ізраїль, Італія, Японія, Корея, Латвія, Литва, Люксембург, Мексика, Нідерланди, Нова Зеландія, Норвегія, Польща, Португалія, Словацька Республіка, Словенія, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина, Велика Британія та Сполучені Штати. Європейський Союз бере участь у роботі ОЕСР.
Правові інструменти ОЕСР
З моменту створення ОЕСР у 1961 році в її межах було розроблено близько 460 матеріально-правових документів. До них належать Акти ОЕСР (тобто Рішення та Рекомендації, ухвалені Радою ОЕСР відповідно до Конвенції ОЕСР) та інші правові документи, розроблені в межах ОЕСР (наприклад, Декларації, міжнародні угоди). Усі суттєві правові документи ОЕСР, незалежно від того, чи є вони чинним або були скасовані, перераховані в Каталозі правових інструментів ОЕСР, доступному онлайн. Вони представлені в п'яти категоріях:
- Рішення ухвалюються Радою і є юридично обов’язковими для всіх членів, за винятком тих, які утримуються під час ухвалення. Вони встановлюють конкретні права та обов’язки і можуть містити механізми моніторингу.
- Рекомендації ухвалюються Радою і не є юридично обов’язковими. Вони представляють собою політичну прихильність принципам, які вони містять, і передбачають очікування, що Прихильники докладуть усіх зусиль для їх виконання.
- Суттєві підсумкові документи ухвалюються окремими зазначеними Прихильниками, а не органом ОЕСР, у результаті зустрічей міністрів, зустрічей на високому рівні чи інших зустрічей у межах Організації. Зазвичай вони встановлюють загальні принципи або довгострокові цілі та мають урочистий характер.
- Міжнародні угоди обговорюються та укладаються в межах Організації. Вони є юридично обов'язковими для Сторін.
- Угода, домовленість та інше: з часом у межах ОЕСР було розроблено кілька інших типів матеріально-правових інструментів, таких як Угода про офіційно підтримувані експортні кредити, Міжнародна домовленість щодо принципів морського транспорту та Рекомендації Комітету сприяння розвитку (DAC).
Актуальний довідник країн в сервісі Сервісі CheckLists FinAP завжди в актуальному стані в "ІНФОРМАЦІЙНОМУ ДОВІДНИКУ КРАЇН".
Читайте також: