За 2021 рік учетверо зросла кількість успішних ідентифікацій через Систему BankID НБУ.
 

2021 рік став проривним для державної системи віддаленої ідентифікації BankID НБУ.

За минулий рік до системи приєдналося 13 банків як ідентифікатори та 54 учасники – надавача послуг. Сьогодні Система BankID НБУ налічує 131 абонента: 39 банків-ідентифікаторів та 92 учасника – надавача послуг.

Що собою являє Система BankID НБУ?

Система BankID Національного банку – це державна система віддаленої ідентифікації, яка забезпечує передачу персональних даних користувачів від банку, в якому відкрито рахунок, до суб'єкта, який надає користувачу послугу.

Використовуючи Систему BankID НБУ громадяни можуть легко та безпечно отримувати доступ до онлайн послуг, які надають:

      • державні установи та громадські організації;
      • банки та небанківські фінансові установи;
      • комерційні установи.

На сьогодні 8 банків надають послуги дистанційно з використанням Системи BankID НБУ. Переважно це послуги з відкриття рахунків, гаманців з електронними грошима та кредитування.

Активному збільшенню кола абонентів сприяли зручність та затребуваність інструменту віддаленої ідентифікації та верифікації через Систему BankID НБУ для громадян.

Згідно зі статистикою в грудні 2021 року Система BankID НБУ перетнула межу в 110 успішних ідентифікацій користувачів за одну хвилину.

Загалом за 2021 рік у Системі BankID НБУ здійснено понад 30 млн успішних електронних ідентифікацій, що в чотири рази більше, ніж за 2020 рік (7,6 млн шт.), та в 100 разів більше, ніж за 2019 рік (300 тис. шт.).

«Ми постійно працюємо над вдосконаленням системи, перебуваємо в діалозі з ринком, намагаємося враховувати всі пропозиції і прагнемо зробити систему дружньою до абонентів та водночас легкою і безпечною для користувачів, – розповіла заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Ольга Василєва. – Сьогодні вже понад 99,6% громадян, у яких є рахунки в банках України, мають можливість отримувати дистанційні послуги, використовуючи Систему BankID НБУ. Зокрема, завдяки плідній співпраці Національного банку з Міністерством цифрової трансформації України минулого року клієнти банків змогли отримати швидкий доступ до сервісів мобільного додатка «Дія», зокрема скористатися програмою «єПідтримка».

Серед основних змін, запроваджених минулого року в Системі BankID НБУ, Ольга Василєва виокремила:

      • поліпшення процесу автоматизації розрахунків;
      • запровадження нової Публічної пропозиції на укладення Договору приєднання до Системи BankID НБУ, що спрощує процедуру вступу;
      • зміни до Специфікації взаємодії, що враховують потреби абонентів та підвищують вимоги до якості даних, що передаються засобами системи.

Відповідно до нових вимог правил Системи BankID НБУ в частині посилення безпеки впродовж минулого року банки – ідентифікатори системи успішно реалізували технологію багатофакторної автентифікації користувачів для підтвердження передавання персональних даних користувача з використанням Системи BankID НБУ. На сьогодні всі підключені банки успішно реалізували та використовують цю технологію в системі, що посилює безпеку її використання для користувачів.

Крім того, наприкінці минулого року модернізовано тестову платформу взаємодії та забезпечено доступ до тестового середовища в режимі 24/7, що сприяє поліпшенню  якості та швидкості тестування нових вузлів абонентів для їх подальшого підключення до продуктивної системи.

«Система BankID НБУ органічно розвивається. Потреба громадян у зручних державних та фінансових сервісах стимулює банки приєднуватися до системи, оскільки сьогодні клієнт очікує від банку не лише банківського обслуговування, а й отримання більшого переліку  супутніх послуг. Віддалена ідентифікація та верифікація стає затребуваною і звичною послугою для громадян сьогодні. Крім того, банки мають змогу монетизувати витрати на первинну ідентифікацію своїх клієнтів за допомогою комерційної моделі Системи BankID НБУ», – додала Ольга Василєва.

Також Система BankID НБУ затребувана серед комерційних надавачів послуг. Якщо раніше до системи підключалися переважно мікрофінансові компанії, то зараз Національний банк отримує заявки на підключення від страхових компаній, пенсійних фондів, телеком-операторів. На сьогодні близько 80 установ перебуває в процесі інтеграції та приєднання до системи.

Читайте також:

НБУ нагадує, що у 2022 році небанківські фінансові установи звітуватимуть за новими правилами

Національний Банк планує оновити низку регуляцій на небанківському ринку – розпочинається громадське обговорення

Національний Банк удосконалив облік прямих іноземних інвестицій

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial