
У США готуються до одного з наймасштабніших скорочень вимог до капіталу банків за останні десять років.
Зазначається, що американські регулятори планують у найближчі місяці знизити коефіцієнт додаткового левериджу (SLR), запроваджений у 2014 році після фінансової кризи 2008-09 років.
Цей коефіцієнт зобов’язує великі банки тримати певний обсяг високоякісного капіталу щодо всіх активів, включно з позабалансовими. Лобісти вже давно критикують правило, вважаючи його надмірним обмеженням.
Очікується, що пропозиції реформ оголосять до літа. Регулятори розглядають також варіант тимчасового виключення з розрахунку SLR активів із низьким ризиком — наприклад, казначейських облігацій і депозитів у центробанках. Така практика діяла під час пандемії.
Критики вважають ініціативу ризикованою з огляду на нестабільність ринків.
Наразі вісім найбільших банків США повинні тримати капітал першого рівня на рівні не менше 5% від загального левериджу. Для європейських, китайських та інших банків ці вимоги нижчі — від 3,5% до 4,25%.
Аналітики Morgan Stanley зазначають, що більшість банків США обмежені іншими нормативами, зокрема стрес-тестами та вимогами, скоригованими на ризики. За їхніми підрахунками, лише State Street справді обмежений коефіцієнтом SLR.
За даними аналітиків Autonomous, повернення винятку для "безпечних" активів може вивільнити до 2 трлн дол з балансів найбільших банків США.
Банківські лобісти тривалий час виступали проти цього правила, стверджуючи, що воно карає кредиторів за володіння навіть низькоризиковими активами, такими як казначейські облігації США. Вони також заявляли, що це заважає їм сприяти торгівлі на ринку державного боргу, який оцінюється в 29 трильйонів доларів, та послаблює їхню здатність надавати кредити.
«Покарання банків за володіння активами з низьким рівнем ризику, такими як казначейські облігації, підриває їхню здатність підтримувати ліквідність ринку під час стресу, коли вона найбільш потрібна», — зазначив Грег Баєр, виконавчий директор лобістської групи Bank Policy Institute.
«Регулюючі органи повинні діяти зараз, а не чекати наступної події», — додав він.
Лобісти очікують, що регулюючі органи представлять свої пропозиції щодо реформування до літа.
Передбачуване послаблення правил щодо капіталу відбувається в той час, коли адміністрація скорочує регулювання у всіх сферах, від екологічної політики до вимог розкриття фінансової інформації.
Проте критики висловлюють побоювання щодо зниження вимог до банківського капіталу в поточній ситуації з огляду на нещодавню волатильність ринку та політичні потрясіння при адміністрації президента Дональда Трампа.
«Враховуючи ситуацію в світі, існують всілякі ризики, у тому числі для американських банків, пов'язані з роллю долара та напрямом розвитку економіки. Зараз не найкращий час для ослаблення вимог до капіталу», — вважає Ніколя Верон, старший науковий співробітник Інституту міжнародної економіки Петерсона.
На думку аналітиків, зниження SLR стане благом для казначейського ринку і потенційно допоможе адміністрації Трампа досягти своєї мети зниження вартості запозичень, дозволивши банкам купувати більше державного боргу.
Це також спонукає банки почати відігравати більш важливу роль у торгівлі казначейськими облігаціями після того, як галузь поступилася місцем високочастотним трейдерам і хедж-фондам внаслідок правил, введених після фінансової кризи.
Втім, такий підхід може зробити США міжнародним винятком і створити прецедент для подібних вимог у Європі та Великій Британії.
Читайте також: