Як відбувається реєстрація іноземної неприбуткової організації в умовах воєнного стану?

Як відбувається реєстрація представництва іноземної неприбуткової організації та оформлення трудових відносин в такій організації в Україні під час воєнного стану.
 

Як відбувається реєстрація представництва іноземної неприбуткової організації та оформлення трудових відносин в такій організації в Україні під час воєнного стану. З таким питанням звернулась клієнтка до Добровеличківського бюро правової допомоги Голованівського місцевого центру з надання БВПД. Відповідає юристка бюро Леся Мельниченко.

Неприбуткова організація (НПО) — юридична особа, метою діяльності якої не є отримання прибутку для його наступного розподілу між учасниками цієї організації.

Це можуть бути:

    • муніципалітети,
    • суспільні лікарні,
    • релігійні організації,
    • та інші організації, діяльність яких не спрямована на одержання прибутку.

Неприбуткові організації інших держав мають право діяти на території України лише:

  • відповідно до норм законів України та міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
  • для легалізації своєї присутності на нашій території вони мають акредитувати свій відокремлений підрозділ.

Акредитація в Україні представництва, філії іноземної неприбуткової організації та припинення такої акредитації здійснюються уповноваженим органом з питань реєстрації – Управлінням реєстрації громадських формувань, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств Міністерства юстиції України.

Відокремлений підрозділ іноземної чи міжнародної неурядової організації статусу юридичної особи під час акредитації в Україні не отримує.

 Для проведення акредитації до Міністерства юстиції України подаються такі документи:

    • заява про акредитацію за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України № 1716/5 від 19.05.2020;  копія документа уповноваженого органу іноземної держави, що підтверджує реєстрацію іноземної організації; копії установчих документів іноземної організації;
    • рішення уповноваженого органу іноземної організації про утворення відокремленого підрозділу та призначення його керівника; статут (положення) відокремленого підрозділу у двох примірниках (якщо наявність статуту (положення) передбачена);
    • довіреність на ім’я керівника відокремленого підрозділу іноземної організації, оформлена, відповідно до законодавства держави, в якій її видано;
    • документ про внесення плати за акредитацію в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, крім іноземних неурядових організацій, звільнених від плати за акредитацію на підставі міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Усі документи походженням із-за кордону мають бути перекладені державною мовою і легалізовані, відповідно до законодавства України.

Підставою для відмови в акредитації може бути невідповідність принципів установчих документів іноземної організації Конституції чи законам України.

Відповідно до ст. 8 Кодексу законів про працю України, трудові відносини іноземних громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях України, регулюються відповідно до Закону України «Про міжнародне приватне право».

Відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України «Про міжнародне приватне право» трудові відносини іноземців та осіб без громадянства, які працюють в Україні, не регулюються правом України в разі, якщо:

1) іноземці та особи без громадянства працюють у складі дипломатичних представництв іноземних держав або представництв міжнародних організацій в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України;

2) іноземці та особи без громадянства за межами України уклали з іноземними роботодавцями – фізичними чи юридичними особами трудові договори про виконання роботи в Україні, якщо інше не передбачено договорами чи міжнародним договором України.

Відповідно до ч. 6 ст. 42 Закону України «Про зайнятість населення»  працевлаштування працівників іноземних представництв, які зареєстровані на території України в установленому законодавством порядку, здійснюється без отримання дозволу служби зайнятості на працевлаштування.

Робочу візу для роботи у представництві іноземної неприбуткової організації, як керівнику цієї організації, так і іншим працівникам, отримувати не потрібно.

Іноземні громадяни та особи без громадянства у випадку їх працевлаштування у представництво іноземної неприбуткової організації  оформляються на роботу у тому ж порядку, що й громадяни України. Керівник представництва, повинен мати довіреність, оформлену відповідно до законодавства держави, в якій її видано.

Однак, працевлаштування в Україні не надає таким громадянам права перебувати на території України протягом тривалого часу.

Для того, щоб законно проживати в нашій країні протягом тривалого часу, безперешкодно виїжджати і знову в’їжджати, працівнику представництва іноземної держави необхідно буде оформити довгострокову візу, а далі посвідку на проживання в Україні.

Разом з тим, відповідно до Указу Президента України від 14 березня 2022 року № 132/2022 «Про тимчасове запровадження безвізового режиму» з 14 березня 2022 року тимчасово на період дії воєнного стану запроваджено безвізовий режим в’їзду в Україну для громадян іноземних держав, які є співробітниками міжнародних медичних чи гуманітарних організацій, фондів чи програм, інших організацій, які прибувають в Україну на запрошення Кабінету Міністрів України для надання гуманітарної допомоги населенню, крім громадян держави, визнаної державою-агресором.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial