Вдале застосування фінтех технологій в банківському секторі стало вагомим прикладом та каталізатором для інших ринків: страхового, кредитного, інвестиційного. Інноваціями зацікавився державний сектор, виникла індустрія криптовалют, а інформація перетворилася в дійсно цінний ресурс.
 

Застосування фінтех або фінансових технологій набуває все більшого поширення. Розвиток у цій галузі - досить позитивна річ, покликана спростити управління особистими фінансами та поліпшити фінансову грамотність. Оскільки фінтех переживає свій неймовірний підйом, а його додатки дедалі більше стають частиною нашого повсякденного дня, тож варто розумітись на його основних тенденціях.

Що насправді є фінтех?

Перш ніж заглибитися у тенденції, що формують майбутнє фінансових технологій, необхідно визначити, що ж це таке. Хоча перше вживання слова Фінтех датується далеким 1971 роком, у словнику воно з'явилося тільки в 2018 році. Суворе лаконічне визначення цього терміна можна прочитати за посиланням.

Fintech або Фінансові технології

      • застосовуються у фінансових службах і компаніях
      • використовуються для покращення управління фінансовими аспектами свого бізнесу
      • включають нові програми та додатки, процеси та бізнес-моделі

Раніше Фінтех сприймався як внутрішні розробки фінансових організацій, сьогодні він максимально наблизився до конкретного споживача, зробивши послуги більш зручними, впорядкованими та доступними для широкого загалу. Зараз вони є основою для усіх онлайн-транзакцій— від кредитування та переказу грошей до сплати комунальних платежів.

Ось приклади сучасних фінтех-технологій:

      • Використання смартфонів для мобільного банкінгу
      • Інвестування
      • Онлайн-кредитування
      • Електронні гаманці
      • Криптовалюта
      • Біометрія
      • Штучний інтелект

Фінтех можуть називати і галузь, де компанії використовують нові фінансові технології, щоб бути більш конкурентно здатними. Як результат, 82% традиційних фінансових організацій планують розширити співпрацю з фінтех-компаніями протягом найближчих п’яти років, побоюючись втратити клієнтів, якщо цього не зроблять.

Fintech - це нова технологічна індустрія економіки, надбудова над фінансовою системою, яка спрощує її. Система залишається старою, але користуватися нею стає зручніше. З'являються додатки, сайти та інші технологічні рішення, які модернізують традиційні фінансові послуги: роблять консервативні банки більш інноваційними, взагалі відсувають банки від монополії на грошові операції, дозволяють укладати договори страхування і переводити гроші протягом пари хвилин, отримувати фінансування не в банках, а за допомогою краудфандінга, управляти фінансовими активами без участі людини за допомогою штучного інтелекту, оцінювати платоспроможність людей, зберігати гроші в електронних гаманцях ... І це тільки частина можливостей.

Найпопулярніші тренди fintech у 2021 році

1. Задоволення попиту споживачів

Fintech, в першу чергу, спрямований на покращення життя споживача. Саме вимоги та бажання споживачів керують галуззю, не кажучи вже про їх потреби. Наприклад, багато клієнтів хочуть мати можливості управляти своїми грошима дистанційно, не чекаючи довгих черг у своєму місцевому відділенні. Деякі споживачі мають низьку фінансову грамотність, їм потрібні прості та зручні інструменти. В цілому, інструменти бюджетування, фінансового планування та грошових переказів стали набагато легшими за останні роки.

2. Інтернет-банки

Інтернет-банкінг було прийнято більшістю найбільших австралійських банків, включаючи такі найбільші банки країни: CommBank, Westpac, ANZ та NAB. Саме на цих платформах онлайн-банкінгу клієнти можуть отримати доступ до більшості послуг фінтех. Однак також спостерігається тенденція до банків, які працюють лише через Інтернет, або, іншими словами, до банків, які взагалі не мають фізичних відділень.

Банки, що мають лише цифрові технології, мають багато переваг як для споживачів, так і для самих установ. Однією з головних переваг є те, що лише цифрові банки не мусять турбуватися про інвестиції у фізичні місця. Це допомагає заощадити гроші, які натомість можна інвестувати у пропонування інноваційних послуг споживачам за нижчими ставками.

В Україні у Фінтех є одна особливість: відповідно до закону, тільки банки мають право залучати вклади або відкривати і вести поточні рахунки, випускати електронні гроші, а кредитувати можуть тільки банки або компанії, які мають ліцензію фінансової установи.

В Україні існує приклад Фінтех-стартапу - мобільний банк Монобанк.
Світовими прикладами надання послуг з банківського обслуговування через мобільні додатки є у компаній: PayPal, Monzo і Revolut, які впроваджують у себе цифрові інструменти, щоб надати своїм клієнтам оптимальні послуги й одночасно знизити витрати на них. Такі великі світові компанії як Google, Apple, Amazon і Facebook розширили список своїх послуг, додавши такі фінансові послуги, як: онлайн-гаманці, пересилання грошей в месенджері та інше. Завдяки цьому вони перетворилися в техфін-компанії.

У багатьох країнах стартапи можуть робити все це і без допомоги банків. Але навіть якщо і так, якщо забути про деякі незручні обмеження українського законодавства, то все ж таки Фінтех необхідно розглядати як частину існуючої фінансової системи, а не щось окреме від неї, так як саме банки є найбільшими агрегаторами грошей в економіці і кредиторами.

3. Підвищення рівня безпеки

Людей турбує безпека персональних даних, тому кібербезпека стає більш актуальною проблемою для фінансових послуг та подібних секторів, зокрема це стосується й ринку нерухомості. Щоб полегшити занепокоєння людей, були введені системи біометричної безпеки. Якщо ви робите онлайн-банкінг, швидше за все, перевірка відбитків пальців стане одним із кроків, який вам потрібно зробити, щоб увійти у свій рахунок.

Однак, оскільки криза коронавірусу каталізує перехід до безконтактних послуг, біометрія на основі дотику, швидше за все, ще більш розповсюдженим явищем.

4. Голосові технології

Голосова біометрія зростає в популярності, пропонуючи, як і безконтактну альтернативу моделі відбитків пальців. Отже, у найближчі роки ми, швидше за все, побачимо збільшення кількості голосових технологій, що використовуються для перевірки особи клієнтів та авторизації їх платежів. Але це ще не все, бо голосові технології планують запроваджувати й у фінансовому секторі.

Відповідаючи на нещодавній перехід споживачів до Amazon, Alexa та інших голосових помічників, банки знайшли нові способи покращити обслуговування клієнтів за допомогою голосової технології AI-drive. Наприклад, клієнти тепер можуть отримати відповіді на поширені запитання та налаштувати платежі за допомогою взаємодії з робо-консультантами. І, незважаючи на відносно недавнє нововведення, цього року очікується, що робо-радники управлятимуть активами на 2 трильйона доларів.

5. Великі дані

Великі дані використовуються дедалі більше для забезпечення персоналізованого та безпечного банківського обслуговування. Одним із найпоширеніших застосувань є сегментація споживачів, але також використовується й прогнозний аналіз. Це в основному допомагає банкам краще контролювати ризикові інвестиції, а кредиторам глибше зрозуміти профілі ризиків фізичних осіб.

Він також часто використовується як спосіб швидшого виявлення шахрайської діяльності. Використовуючи великі дані як спосіб моніторингу звичних звичок витрат клієнтів, провайдерам фінансових послуг та блокчейну набагато легше виявити щось підозріле. На даний час існує близько 100 Фінтех-стартапів, які працюють над великими даними для фінансового сектору.

Вдале застосування фінтех технологій в банківському секторі стало вагомим прикладом та каталізатором для інших ринків: страхового, кредитного, інвестиційного. Інноваціями зацікавився державний сектор, виникла індустрія криптовалют, а інформація перетворилася в дійсно цінний ресурс.

Читайте також:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial