Держфінмоніторинг представив публічний звіт за 2021 рік

Державна служба фінансового моніторингу України проінформувала про результати роботи за 2021 рік.
 

Державна служба фінансового моніторингу України проінформувала про результати роботи за 2021 рік.

Держфінмоніторингом на постійній основі:

      • приділяється особлива увага аналізу підозрілих транзакцій, які мають ознаки податкових злочинів, у т.ч. із застосуванням механізму «зустрічних потоків» та «скруток»;
      • спільно із правоохоронними органами здійснює заходи, направлені на попередження та протидію фінансуванню терористичної діяльності, сепаратизму;
      • вживаються заходи практичного характеру щодо протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

З метою підвищення ефективності міжвідомчого співробітництва, протягом звітного періоду, Держфінмоніторингом вживалися координаційні заходи щодо виконання відповідними державними органами Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом Ради Європи MONEYVAL (далі – План дій). Так, Держфінмоніторингом забезпечено узагальнення інформації, наданої державними та правоохоронними органами про хід виконання Плану дій у 2020 році та направлено зведену інформацію до Кабінету Міністрів України.

У лютому 2021 р. був надісланий на розгляд Комітету Експертів Ради Європи MONEYVAL заповнений запитальник щодо Третього звіту про прогрес за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL. Звіт був розглянутий у рамках «письмової процедури» та очікується його офіційна публікація.

У червні 2021 р. у форматі відеоконференції відбулось одинадцяте засідання Урядової ради з питань запобігання та протидії. На засіданні Ради обговорено стан виконання пунктів Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL, зокрема, які стосуються необхідності внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України.

30 листопада 2021 р. відбулось 12-те засідання Урядової ради з питань запобігання та протидії. На засіданні Ради обговорено інформацію щодо затвердження 3-го Звіту про прогрес України Комітетом MONEYVAL та інформацію про стан виконання зацікавленими органами Плану дій з удосконалення національної системи фінансового моніторингу, а також правоохоронними та судовим органами поінформовано присутніх про результати проведеної роботи щодо усунення недоліків, які були виявлені міжнародними експертами під час проведення 5-го раунду оцінки України.

У січні 2021 р. було підписано Угоду про міжвідомче співробітництво між Держфінмоніторингом та Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей.

Протягом 2021 р. було також укладено 15 міжвідомчих документів про обмін інформацією, зокрема з Міністерством юстиції України, Державною податковою службою України, Державною митною службою України, Адміністрацією державної прикордонної служби України та Пенсійним фондом України.

У березні 2021 р. на офіційному вебсайті Держфінмоніторингу було розміщено звіт про діяльність служби за 2020 рік, а у квітні 2021 р. Головою Держфінмоніторингу Ігорем Борисовичем Черкаським було представлено публічний звіт про підсумки діяльності Держфінмоніторингу за 2020 рік.

28.04.2021 р. І.Б. Черкаським  було надано розширене інтерв’ю інформаційному порталу «Мінфін». Під час інтерв’ю Ігор Черкаський надав відповіді на актуальні антилегалізаційні теми, що цікавлять громадськість та професійну спільноту.

У рамках законодавчих ініціатив Держфінмоніторингу, Урядом України було схвалено основні напрями розвитку національної системи фінансового моніторингу до 2023 року та план заходів щодо їх реалізації (розпорядження Кабінету Міністрів України № 435-р від 12.05.2021). Вказаний план покликаний імплементувати норми оновленого Базового Закону та міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії.

У листопаді 2021 р. затверджено показники комплексної адміністративної звітності у сфері запобігання та протидії. Такі показники розроблені на виконання міжнародних зобов’язань стосовно ведення всеохоплюючої статистики щодо питань, які стосуються ефективності системи протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму.

У вересні 2021 р. проведені засідання Робочих груп з розгляду проблемних питань суб’єктів первинного фінансового моніторингу – банківських та небанківських установ. На засіданнях обговорювались актуальні питання, що виникають у суб’єктів первинного фінансового моніторингу при виконанні вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Разом з тим, у рамках методологічної роботи Держфінмоніторингом:

Водночас, в рамках партнерства з іншими державними органами учасниками системи ПВК/ФТ та приватним сектором за підтримки міжнародних партнерів (Координатор проєктів ОБСЄ в Україні, Антикорупційна ініціатива ЄС в Україні (EUACI), проєкт «Посилення заходів щодо протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму в Україні» в рамках Програми ЄС/РЄ «Партнерство заради належного управління» (PGG)) організовано проведення:

Щодо міжнародного співробітництва. Ключовими заходами були:

Читайте також:

Як інвестори зможуть заробити на муніципальних облігаціях у 2022 році

Роз’яснення інформації стосовно щорічного підтвердження відомостей про КБВ

З метою поглиблення ліквідності фінансових ринків та подальшого розвитку українського ринку платіжних послуг НБУ уточнює умови проведення валютних операцій

Українці не зможуть витрачати гроші, з яких не сплатять податки. Інтерв’ю Гетманцева про амністію капіталу

Яка ставка збору застосовується при придбанні державних облігацій

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial